Föräldrardag

Idag bestämde jag mig för att ta en föräldrardag. Det var nog en vecka sen sist som jag verkligen hälsade på och umgicks med dem och kände att jag längtae lite *ler*. Hade sparat på mig en hel del tvätt som jag samtidigt tänkte tvätta undan. Ringde mamma på morgonen och frågade om de skulle vara hemma och det skulle de. Hjalle och jag åt frukost hemma och tog det lugnt nån timme, vi vaknade 10:00. Strax efter 12 skjutsade Hjalle in mig till kontoret där jag hämtade bil och nycklar inför jobbet ikväll (är precis hemkommen).

Sen åkte jag till mamma och pappa och kom dit strax efter 13:00. Mamma låg ute i hammocken och läste gamla trädgårdstidningar som hon rotat fram och pappa höll som vanligt på med Mustangen nere i garaget, han startade den och mullrade med den en stund *ler*.

Jag började tvätta och hann under dagen med att tvätta 3 maskiner tvätt vilket var väldigt behövligt.
Blev bjuden på mat också, de hade grillat igår och det hade blivit lite kött över som vi mumsade på. Mamma gjorde strips och sen satte vi oss ute på altanen i värmen och mumsade, gud så gott! Mamma och jag solade lite på altanen också men det var så varmt att man inte orkade längre när man inte hade vatten att svalka sig i.

När klockan närmade sig 17:45 lyckades jag få med "badkrukan" mamma och pappa på ett kvällsdopp i Öjaren. Pappa var snabb att haka på så vi drog iväg. Det blåste dock lite i Öjaren vilket det inte gjorde hemma, där stod luften så still den bara kunde. Men vid Öjaren blåste det på lite vilket gjorde det lite kyligare i luften men i gick vi. Pappa trodde han skulle bli först i men jag snodde första platsen från han och doppade mig först. Mamma tyckte dock att det var lite kallt men hon kom tillsist i men tyckte inte det var riktigt lika skönt som pappa och jag tyckte. Vi simmade runt och pappa plaskade glatt och log stort, det var kul att se. Även mamma skrattade även om hon tyckte det var lite kallt och inte riktigt blev skönt. Men vi var i ca 5-10 minuter och svalkade oss från värmen och det var härligt att se mamma och pappa le och skratta och njuta av en badstund, bada det var det längesen de gjorde! Jag är glad att de ville med, glada miner  och minnen värmer *ler*

Vi kom hem, granntjejerna som jag är fröken åt på dagis kom fram och ställde sig vid grindhålet och väntade på mig när jag kom upp från garaget.
- "Anna,. Anna, vet du vad vi har fått?", sa de glatt!

De berättade för mig att de hade fått en kattunge som de  var så glada över. Vi stod och pratade en stund men sen var jag tvungen att gå in och göra mig klar för jobbet som väntade inom knappa timmen. In och hängde tvätt och byta om och fixa till. Klockan blev 18:50 och jag tackade mamma och pappa för idag och drog till jobbet. Jobbet gick fort och snabbt var jag hemma igen. Hjalle hämtade mig på kontoret. Nu tänkte jag att jag i vanlig ordning skulle ta något kvällsfika och mumsa lite godis, som fortfarande finns var!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback