Jag +golf

Haha, ja faktiskt!

Vaknade ca 10:30 imorse och runt 12:15 ville Hjalle slå lite bollar på golfranchen i Mackmyra så jag tänkte det vore trevligt att följa med och det tyckte Hjalle också. Solen steker och det är hur varmt som helst ute, puh!!!

Hjalle fyllde en hink med bollar och ställde sig för att slå. Jag satte mig ner på en matta bredvid och njöt av solen *ler*.  Hjalle ville så gärna att jag också skulle slå för han visste att jag skulle gilla det bara jag vågade kliva över feghetströskeln som jag alltid bär med mig... Ofrivilligt....

Jag kände suget, ville så gärna svinga en klubba och drämma till bollen. Jag ville, jag ville, suget kom. Men jag är så feg, feg att göra saker jag är helt vilsen på och aldrig har testat. Min största nackdel. Att fega ur och inte våga göra saker som jag egentligen vill! Jag går miste om så mycket skoj här i världen! Typiskt, jag måste jobba på det där! Hjalle försökte få mig att slå men jag sa tvärt nej. När inte det funkade testade han vidare på psykolog - grejen., haha! Och det underligaste var att jag faktiskt tror att det funkade tillsist *ler*

-"Här Anna, ta klubban, håll bara i den" *ler*. Ja jag säger då det. Kände mig som en liten barnunge. Jag ville inget hellre än att ta den och bara slå till. Ingen kotte som skulle bry sig det minsta om vad jag gör och nybörjare är ju alltid nybörjare. Men jag vill ju inte va det , jag vill ju kunna och vara bäst på allt. Vägrade att ens hålla i kluban först.  Tillsist började folket att droppa av och de enda som stod kvar var en tant och en farbror som själva höll på att lära sig. De hade tagit lektioner. Då kände jag, nu eller aldrig! Jag måste slå och kliva över den jävla feghetströskeln så kanske det går lättare och lättare att kliva över den i framtiden också vad gäller olika saker.

-"Hjalle, kom hit och visa mig så ska jag slå en boll", sa jag tillsist till honom. Han kom och visade mig hur jag skulle stå, böjda knän, ut med baken..haha! Och sen visade han mig hur man skulle svinga och lite sånt. Sen var det dags för mig, mitt första golfslag... Ställde mig till rätta, böjde på benen och ut med baken och drog sen upp klubban och drämde till! Och träff!!! Det var ju kul det här, jag vill lära mig mer! Jag slog kanske 6-8 bollar och jag träffade varenda gång, vissa sämre men andra slag riktigt bra. Första gången någonsin och det funkade, det kändes skitkul. Nu vet jag ju att jag kan om det skulle bli missar nästa gång jag slår, för vi ska slå lite till nån annan gång *ler*. Hjalle blev så glad för min skull att jag vågade och kunde göra det bara för skojs skull utan någon prestationsångest som jag alltd har. Skit samma hur det går, om jag skrattar är det värt det tycker jag *ler*. Men att det ska va så svårt å bara göra det man skulle vilja, att jag måste tänka och känna mass skit också!

En futtig grej för vissa kanske men ett stort steg för mig, jag är stolt över mig själv för min framsteg i feghet idag! Jag växte flera centimeter där jag stog och log över mig själv *ler*.

Hjalle blev glad, sa att när vi är gamla kan vi gåt ut och golfa tillsammans och ha trevligt. Gulle han *ler*
Vi var kvar till ca 13:30 och åkte då (svettiga) hem till Hjalles pappa för att dricka vatten. Ola satt ute på verandan i skuggan och läste tidningen. Vi drack vatten och klädde sedan av oss och la oss på en varsin handduk på gräsmattan och solade en stund, ca 40 minuter. Det enda som fattades var vatten att doppa sig i, det var så himlans varmt! Och svettigt.

Vi åkte vidare ca 14:30. Åkte till Lilla Vietnam i stan och beställde mat. Åkte vidare till kontoret och hämtade nycklar och bil eftersom jag ska köra 6-ans låsning ikväll. Vi kom hem ca 15:05 och då åt vi och vi ska hem och gratta Hjalles pappa kl 16:00 då Hjalles syrra och S också kommer. Jag har gjort ett egenkomponerat grattiskort till honom i Publisher, det blev skitbra.

Nu måste jag gå och göra mig iordning.
Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Trevlig blogg Anna! Bra att du övervann din rädsla och vågade slå lite bollar. Du får lura med dig Tina ut till ranchen nån gång och så kan vi i framtiden vara två gamla par som åker på golfsemester *ler*

Ha det så bra!

Postat av: Anna

Nämen hej Mattias!
Va kul att du gillar bloggen, ja den är rätt trevlig tycker jag med..hihi! Ja jag tyckte verkligen det var bra att komma över rädslan, det var ju kul, superkul! Men bara om det är lite eller inga folk vågar jag slå såhär i nybörjarstadiet =). Vilken bra idé hörrö, jag ska minsan ta med mig Tina nån dag och slå lite på ranchen så kanske vi i framtiden går på nån vacker golfbana, 2 par och har golfskoj!

2006-08-11 @ 11:22:26
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback