Natten

Den gick bra och väldigt snabbt, snabbare än sist. Och inte blev jag nå direkt trött heller så det blev jobbigt, gäspade nån gång bara. Natten ute var mörk och lite skrämmande men det kändes helt okej och inget utöver det vanliga hände så jag var faktiskt inte direkt nå rädd, som tur var! Inne var det många lampor tända vilket var bra då jag kände mig mycket piggare än sist så det var rätt mrökt.

04:00-ronden blev det ljust igen och allt kändes då som vanligt, ingenting kan ju hända när det är ljust känns det som.  Vi kikade lite på teven, jag följde henne och manglade lite tvätt, vi åt nattfika och pratade.

Kl 05:30 vaknade en dement farbror som både var arg och irriterad på allt vi gjorde. Han svassade efter oss hela tiden och tröck sig upp i våra ansikten och var sur i blicken. Vi serverade honom lite frukost och när jag satt och läste dagstidningen fullkomligt blixtrade det till och han reste sig upp och slet tidningen ur min händer..haha! Här skulle minsan göras som han ville, han verkade vara mån om att bli uppassad på! Fick sitta ner med honom när han åt lite. Sen tyckte vi att han kunde slå sig ner framför teven och titta lite. Jamen varför då tyckte han och svor mest hela tiden och var bitter.

Vi satte oss iaf ner och sa att han kunde slå sg ner bredvid. Näedå det gjorde han inte, istället gick han fram till teven och vände den mot väggen så vi inget skulle se, sen vände han sig om mot oss och hånlog stort medans han sa " Varsegod, nu kan ni ju titta på teven, eller hur, varsegod", eller nåt i den stilen. Vi bara tackade så mycket för det och fortsatte att inte bry oss om och lyssnade på teven istället. Han gjorde hela tiden sånna här saker medvetet och i vår närhet och sa sedan nåt för att vi skulle reagera som han ville på det han gjort, det vill säga bli arga, irriterade eller ge oss! Men se vi gav honom inte de reaktionera utan vara bara otroligt trevliga mot honom även om det var svårt..haha!

Vi satte oss ner och han ställde sig hela tiden demonstrativt mitt framför ögonen på oss medans vi ignorerade och sa att han gärna fick slå sig ner bredvid oss. Tillslut började han knuffa in soffbordet mot oss så det trängde in våra ben mellan bordet och soffan, sen stod han där och tryckte som för att vänta på att vi skulle säga åt honom att sluta. Jag brydde mig inte, tillsist tröttnade han och funderade ut nästa "bus" han skulle göra.

Helt plötsligt börjarn han riva upp soffdynorna och trycker de gång på gång på huvudet och vi lägger tillbaka dem och han tar hela tiden upp dem och trycker mot huvudet. Han kastar oss en filt och andra kuddar och så länge vi kunde sa vi tackar, va bra, en kudde att luta sig mot. Men sen blev det för mycket och vi tyckte inte det var trevligt längre så vi sa det och ställde oss upp. Eller jag ställde mig upp och han tryckte kuddar på andra tjejen då istället *ler*.. Sen ställde han sig rakt framför mig där jag stod bredvid soffan och han försökte knuffa mig över soffkanten men han är en tanig gubbe med noll muskler så därför orkade han inte, han till och med vinglade till lite själv där jag stod och höll emot..haha!

Och vi försökte hålla undan allt skratt för att släppa ut det när han inte såg, vad annars kan man göra *ler*.
Sen gick vi iväg och skulle göra något och han stampar hårt efter och surar. Jag följer med tjejen iväg men då kommer han efter mig, tar hårt tag om min arm och säger "nu följer du med här" och han sliter i mig och drar mig mot andra hållet. Jag säger till honom att släppa vilket han inte gör, men jag säger att jag faktiskt kan å själv och då släpper han när han märker att jag tänker följa med och göra som han säger. Verkar som att kvinnor ska lyda hans minsta vink.

Jag satte mig på en soffbänk och han tränger sig ner bredvid och sätter sig på mig. När han väl sitter halvt om halvt på mig så sträcker han ut armbågarna så långt och hårt han kan in i sidan på min mage men jag ignorerar fullt och helt. Sen försöker han ta av mig mina skor men jag säger att jag gärna vill ha dem på mig, han ger sig. Han kliver sen upp och går omkring och spottar på golvet, eller iaf försöker spotta..haha!

Jadu, den farbrorn gick en verkligen på nerverna!!!
Men som tur var fick vi gå när klockan slagit 07:00 och nästa kollegor kommit och avlöst oss. Då var vi glada att slippa genomlida dagen med honom....

Jag kom hem til ca 07:30, Hjalle vaknade och åkte till jobbet. Jag kände mig så väldigt pigg och ville egentligen inte alls sova bort dagen. Jag la mig och sov 08:00 och ställde klockan på 13:30 men vaknade strax efter 13:00. Ska in på Cityfesten med Tina om ett tag och jag vill inte sova bort hela dagen, det är så trist. Nu är jag ledig tills på lördagkväll då jag kör 6-ans och på söndag kör jag natt igen.

Nu ska jag ta och göra mig iordnig här för en dag med fest!


Kommentarer
Postat av: Tina

Haha.. Vilken farbror du!!
förstår att det var svårt att hålla sig för skratt.. *ler*

Postat av: Anna

Haha, ja herregud vilken farbror, det var himla svårt att hålla sig för skratt *ler*. Men ett annorlunda och roligt slut på natten blev det dock..haha!

2006-08-11 @ 16:14:24
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback