Segt

Nyss vaknat. Den här natten var segast. Blev faktiskt trött den här gången. Vet inte riktigt vad det var som gjorde det. Men det var lite jobbigt inatt faktiskt. Kollade på 1½ film också. Kanske var det som gjorde det. Kanske är lättare å bara kika på teveserier och sånt. Men jag uthärdade natten iaf om än trött inpå småtimmarna. Ville bara hem och sova då. Det var en ny tant som bodde där nu. Hon var jättemysig och så söt. Dement på ett bra sätt. Hon sa att hon var lite snurrig också fnittrade hon som små flickor gör *ler*. Ett riktigt flickebarnsskratt som smittade av sig. Härligt! Och hon skrattade mycket och log, ska jag bli gammal och dement är det så jag vill bli. Satt ner och pratade med henne en del. Det tyckte hon var så trevligt så.

Min kollega kom och avlöste mig 07:00. Åh vad jag var trött då. Ögonen värkte. Han var efterlängtad! Hem och hoppade ner i sängen efter att jag knaprat i mig 2 hårdbrödsmörgåsar. Var hungrig. Ett av det värsta som finns är att gå och lägga sig hungrig. Man mår illa då. Wäck....

Gosade och myste lite med Hjalle en stund när jag kröp ner där bredvid honom. Han öppnade sin famn som han altid gör och jag gosade upp mig där på hans bröst och han lade kärleksfullt armen om mig.
"-Jag älskar dig", sa orden.

Hjalle klev upp efter en stund, det var dags för honom att åka till jobbet. Jag vaknade första gången 14:50 på eftermiddagen och kände mig redo att stiga upp. Sov gott. Förra natten vaknade jag till lite då och då.
Jag har ingenting särskilt för mig idag. Blir nog bara hemma tror jag. Imorgon är det dagis som kallar igen. 7:30 ska jag infinna mig på en av småbarnsavdelningarna för att ta hand om de små liven medans mammor och pappor jobbar  *ler*.

Längesen nu jag klev upp så tidigt! Har ju haf t semester och de gånger jag arbetat har det varit kvälls-eller nattetid. Får se hur det går nudå...hihi!. Bara att lägga mig i bra tid ikväll så ska det nog inte vara några problem. Se till att vara utvilad tills img bara.

Nu vill jag ha frukost. O´boy med limpa!

Kommentarer
Postat av: Tina

Åhh så jobbigt att natten vart så jobbig för dig!!! Film är sömnmedel det.. *ler*
Hoppas det går finfint på dagis imorgon nu!!
Stor kram!!

Postat av: Anna

Ja jag upptäckte filmsömnmedlet inatt =). Inge mer film för mig tack!

2006-08-15 @ 16:10:17
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback