Annandag Jul

Jag ska snart åka och jobba. Börjar 13:30 idag. Hjalle och jag har precis sett färdigt sista filmen i Sagan om ringen-trilogion. Superbra filmer! Vi har kollat igenom alla 3 nu under juldagarna. Ätit massvis med godis och haft det bra.

Igår jobbade jag. Lite trist att kliva upp tidigt på juldagen när Hjalle och de flesta andra får ligga kvar och sova. Men jag tog mig till jobbet och satte igång. Det gick bra att jobba igår, det var himla lugnt och mysigt faktiskt. En gran som lyste, Nils Karlsson Pyssling på teven som fördjupade julstämningen. Vi åt godis mellan varven och hade det rätt okej! När kvällspersonalen kom fjäskade vi lite för dem och bad dem låta oss sluta när de kom vid 14:00 eftersom det var jul och allt. De lät oss sluta kl 14:00 igår, 2 timmar tidigare, tack! Idag när jag kommer och börjar jobba har jag lovat tillbaka att låta de som jobbat dag få sluta 14:00 =)

Igår efter jobbet passade jag på att åka hem en sväng till mamma och pappa när jag hade fått sluta så tidigt. De satt och kollade på film och hade gjort det hela dagen och bara myst. Första dagen på hur länge sen som helst som de inte haft några måsten alls sa mamma. Huset är klart som sagt och de kan slappna av och njuta *ler*. Mamma började lägga  pussel och jag hjälpte hnne att sortera bitarna och lägga ihop ramen en bit. Vid ca 16-tiden åkte jag hemåt och Hjalle och jag åkte till Siba och Onoff som hade öppet och mellandagsrea. Vi ska ju köpa en 40 tums LCD-platteve hade vi tänkt oss så vi kikade om vi skulle hitta nån bra som vi ville ha. Men igår blev det iaf inget teveköp. När vi tittat färdigt åkte vi hem till Hjalles mamma och pappa. De myste också runt där hemma och tog det lugnt. De värmde på julmaten och bjöd oss på det. Potatis, köttbullar, skinka, rödbetssallad och "vilda ryssen". Supergott. Vi satt kvar oach pratade och hade det bra till ca 19-tiden då vi åkte hemåt. Lade oss i soffan och knäppte på Sagan om ringen och mumsade godis. Jag tror vi la oss runt  00:00-tiden igår.

Nu har klockan blivit mkt. Jag börjar snart och här sitter jag i nattlinne! Måste sätta fart om jag ska hinna med att äta och allt! Får nog ta hjälp av Hjalle här med att fixa några skinksmörgåsar *ler*.

Ha en bra AnnanDagJul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback