Da´n före Doppareda´n

56089-105

Idag (lördag) har jag klätt min julgran, se så himla söt den blev! Fylld med rosetter och söta julgransprydnader! Da´n Före Doppareda´n är det idag och 30 minuter återstår då klockan nu slagit 23:30. Snart är det julafton..iiihh så spännande! Dagen idag har bestått av paketinslagning, städning, julpyntat det sista, lyssnat på finsk julmusik (himla mysigt), myst runt och längtat efter julafton *ler*.

Igårkväll bestämde Hjalle och jag oss för att kolla på "Sagan om Ringen" - första filmen. Det gjorde vi men vi orkade bara halva igårkväll. Jag somnade i soffan också...hehe! Hjalle vaknade vid 08:00 imorse och frågade om vi skulle fortsätta kolla på filmen vilket vi gjorde. Så himla bra filmer det där, och så perfekta nu till jul =). Vi kollade klart på den och myste lite. Hjalle åkte sen iväg och inhandlade julklappar till mig och medan han var borta passade jag på att städa och juldona här hemma.  Hjalle kom hem igen vid ca 14-tiden. Han lagade spaghetti och köttfärsås och det var smarrigt värre! Jag klädde granen och nu njuter vi av att se den lysa och stråla som en riktigt julgran ska göra!

Klockan tickade på och vid ca 18:00 ikväll åkte vi hem till mamma och pappa. Mamma har varit så snäll och tillagat min julskinka. Luktade så gott så när vi steg in där. Hjalle och pappa spelade några omgångar biljard och mamma och jag åkte till Prix och handlade. Jag köpte clementiner, massor!!

Hjalle och jag åkte hem från mamma och pappa vid strax före 20:00. Stannade till hos Hjalles föräldrar och pratade lite. Vi ses ju imorgon också.

Hjalle och jag har bestämt att  vår julafton kommer att se ut på detta vis i år:

* Vaknar upp här hemma och öppnar våra julklappar vi köpt till varandra. Mumsar en skinkmacka tidigt på morgonen och myser lite framför teven som förmodligen visar nåt gulligt julprogram.

* Klockan 10:30 åker vi hem till Hjalles mamma och pappa och äter lite julgröt.

* Klockan 12:00 är vi hemma i Västanbyn hos mamma och pappa och stannar där tills ca 18:00 då vi avslutar kvällen hos Hjalles mamma och pappa igen. Kanske blir kvar till ca 22:00 eller 23:00. Eftersom jag börjar jobba 07:00 på juldagen så käns det inte så roligt att gå till sängs allt för sent för då vet jag att juldagen blir tung. Jag har 1½ timmes komp som jag tänkte att jag skulle ta ut på juldagen om kvällspersonlen inte låter oss "dagare" slinka iväg hemåt och njuta vidare av julen vid ca 13:30 då de kommer. Får se. Annars slutar jag som senast 15:00.

Igår var jag ledig. Det var fredag igår, lördag idag och julafton infaller en söndag det här året. Ska bli roligt att ge bort julklappar och mysa med familjen. Mamma och pappa har äntligen fått det klart i huset med rusten och de kan nu slappna av och njuta av julledigheten. Både mamma och pappa är lediga mycket under jul, härligt för dem! De behöver verkligen julvilan nu som de jobbar och står i både på jobbet och hemma. Hjalle skjutsade mig till pappa till ca 08:00 på morgonen igår. Hjalle hade bilen och pappa har ledig vecka. Jag och mamma skulle iväg och köpa julskinkan när hon skulle sluta på jobbet.

Jenny kom hem till pappa till ca 09:30 igår fredag. Hon skulle upp till stallet och rida en häst som heter Lukas och undrade om jag hade lust att följa med och promenera bredvid när hon red. Det gjorde jag så gärna för jag kände att jag höll på att somna till i mamma och pappas fruktansvärt sköna soffa. Klädde på mig rejält och vi åkte iväg i pappas bil.  Vi var ute i ca 40 minuter och kom hem till ca 11:30 eller nåt. Mamma hade då kommit hem från jobbet och var i full färd med julpyntningen *ler*.

Mamma och jag skjutsade hem Jenny och sen åkte vi till Ica Björksätra och handlade lite mat. Jag köpte min julskinka för 29:-/kg.  Köpte 3 kilo. Åkte sen hem till mamma och åt lite korv med bröd. Vi var till Bernö en sväng också. Efter maten tog vi det lite lugnt och åkte sen ner på stan vid ca 14:00. Jag satte in lite pengar på banken och mamma var på apoteket. Vi åkte sen till Rusta och till Dollar. Jag köpte 2 ramar till 2 fotografier jag ska ger bort i julklapp.

En del folk som var ute och julhandlade faktiskt. Vi åkte hem när vi kände oss nöjda och jag var kvar hos mamma och pappa till ca 19:00 då vi hade fikat litegrann och de skulle åka in till Valbo Köpcentrum som hade kvällsöppet till 22:00 i fredags. Jag åkte med dem hem och Hjalle kom hem ca 19:30. Då åkte v i hem till hans mamma och pappa och Hjalle åt lite mat, inte jag för jag var mätt sen fikat hos mamma och pappa. Vi var kvar där en stund, till ca 21:00 då vi åkte till Toys R´ Us för att köpa en leksak. Vi kom hem ca 21:30 och resterande del av  fredagskvällen har jag redan förtäljt, den att vi kikade på hälften av Sagan om ringen.

Tänka sig att julafton kommer snart, tomten kommer förhoppningsvis även detta år trots total brist på snö. Undra vad han tar sig fram med då renarna inte har nån snö att dra kälken på?? Jaja, tomten borde ha funderat ut nåt klurigt vid det här laget då vi för rätt länge sen förstått att det inte skulle bli en vit jul i år. "I´m dreaming of a white christmas..." Drömma kan man, drömma får man *ler*. Önskar mig en vit jul nästa år då iallafall!

Näe, nu ska jag avsluta Dan före Dopparedan med att forstätta kika lite på 2:a delen av Sagan om ringen som Hjalle och jag började titta på för en liten stund sen då vi mumsade på den nylagade skinkan, gott var det!

God Jul Allesammans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback