Julklappar

Idag slutade jag 16:30. Har varit en otroligt segproppsdag idag... Jag har varit så trött och känt mig som en zombie...inte varit närvarande på nåt sätt... Så konstig dag...  Efter jobbet hämtade jag Hjalle och släppte av honom hemma. Sen åkte jag ner på Köpis och handlade 2 stora julklappar till Hjalle, passar han perfekt! Roligt att hitta dem!!! Jag har kommit igång en hel del med julklappsköpandet. Hjalle är klar, mamma är klar, pappa är klar, Hjalles mamma är klar, Hjalles syrra är klar. Sen är det väl bara syrran som jag ska hitta nåt bra till *ler*.

Det är hur som helst väldigt skoj att köpa julklappar, och jag har alltid sån tur att jag hittar den "perfekta" julklappen till allihopa känns det som, å det  gör ju julklappsletandet och köpandet ännu roligare när det verkligen är nåt man känner passar den personen perfekt!!

Jag längtar allt mer och mer till jul, den är magisk...fortfarande...*ler*. Jag är van att spendera julen med familjen och bara vara ledig och mysa runt och umgås. Så blir det inte riktigt den här julen för jag ska jobba.. Jag är dock ledig fredag, lördag och julafton som infaller på söndagen. Jag är otroligt tacksam över att få vara ledig på julafton. Det finns faktiskt de som jobbar då....dem tycker jag sååå synd om!! Sen jobbar jag 7:00-16:30 både på juldagen och annandagen. Jag jobbar onsdagen och torsdagen och är ledig på fredagen tror jag. Sen jobbar jag lördag och nyårsafton (7:00-16:30) som infaller på söndagen. Nyårsdagen är jag dock ledig på, känns rätt skönt. Men om jag fick önska mig så skulle jag önska mig en ledig juldag och annandag. Då skulle min lycka var helt och fullt total. Men jag är nöjd, jag får min julafton tillsammmans med nära och kära och det betyder allt för mig. Tack, tack, tack...

Sen tror jag faktiskt att vi kan göra både juldagen och annandagen och hela veckan som kommer ganska så mysig och bra på jobbet också, man får göra det bästa av situationen. Går man omkring och muttrar och är butter så blir ju hela dagen sådan. Bättre att ha ett glatt humör och göra dagen rolig och bra på alla sätt och vis!!! Det är ju trots allt jul vart man än befinner sig *ler*.

Julen närmar sig som sagt, men något som envist håller sig borta det är snön. Vart är den?? Det är 5:e december idag och snön finns inte. Gräset är grönt och man kan inte riktigt förstå att julafton infaller om mindre än 3 veckor. Lite snö tack! Igår var jag ute på en 1 timmes promenad. Så här ser det ut nu i december. Grönt gräs och inte en gnutta snö!!!

56089-10056089-99

Kommentarer
Postat av: anki.

jobbar ganska lika som dig ser jag, mellan jul och nyår. Är ledig juldagen iofs, men inget innan jul. Men som sagt,man har tur som är ledig så man kan vara med de kära!! Är lite avis att du kommit så långt med julklapparna......

Postat av: Tina

Vad skönt att du nästan är klar med alla klapparna. *ler*
Jag har en del kvar jag.. hehe
Och dem där korten ser ju inte ut atta vara tagna den 5 december direkt. Suck!!

2006-12-06 @ 09:39:37
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback