Min söndag

Vaknade 8:20
Gick upp och kissade
La mig i sängen med Hjalle igen
Gosade lite och kramades
Mysigt sätt att vakna till på

Klev upp 8:50
Hjalle också
Vi tittade lite teve
Åt frukost
OS-avslutning idag

Piffade till mig och gjorde mig klar
för min och Tinas shopping idag

11:15 var jag på Wear It och lämnade tillbaka byxorna
Fick tillbaka min 500-lapp
Bra

Åkte mot Gävle
Mitt på motorvägen började det helt plötsligt snöa
Det kom att bli en snöig dag efter det
Snöade bara mer och mer hela tiden

Kom till Tina och vi pratade lite
Tog sen min bil och åkte till Dollarstore och ÖB
Duschcreme, spolarvätska, tandpetare och rakhyvlar
Halvkul

Sen åkte vi till Tina igen
Vi tog en kisspaus och gick sen ner på stan
I snöovädret

Kom ner på stan till ca 13:30
Jag köpte ett par andra toksnygga jeans istället
och en till superfin kofta
Helnöjd
Örhängen och hårnålar också

Kl 15:30 gick till Tina
Snöade väldigt mycket
Vi såg ut som två snögubbar som kom gående
Såg ingenting nästan, det snöade i ögonenhaha

Hemma hos Tina vid 16
Jag fick 2 efterskottspresenter, ljus och ljusfat-tack

Åkte hem till ca 16:30
Efter Sveriges Hockeyguld i OS
Sverige tog 7 guld
2 silver
5 brons
Väldigt bra

När jag kom hem bytte jag om lite och Hjalle
och jag åkte sen hem till hans föräldar
Söndagsmiddag-förstås

Idag blev det pasta och köttfärsås
Supergott
Jag var vråååålhungrig och åt nästan mesthihi
Fruktsallad och grädde till efterrätt
Fullproppad mage sen
Blev gäspig och väldigt trött

18:30 åkte vi hem och här sitter vi nu

Min söndag - bara några få timmar kvar att njuta av
Sen blir det natt och sömn

För att sen öppna ögonen till en ny dag

Den heter Måndag

Med söndagen i minnets behåll
Lika som alla mina andra förbipasserade dagar
som jag varit med om

Mitt liv
I gott förvar
I mitt minne

Där lever jag för alltid kvar
med mina minnen
och med mitt liv som redan passerat förbi

Min söndag-snart förbi-
Minne-allt finns kvar

Måndag heter framtiden

Allt annat är passerat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback