Nytt


Jaha. Här var jag ny. Att blogga. Aldrig nånsin gjort. Men alltid skrivit dagbok. Senaste åren på internet. Men inte som blogg. Men blogg och dagbok. Ganska lika. Ska nog gå ganska bra tror jag.

Sitter i mitt mörka datarum och läser. Mycket om många människor. Människor som vill berätta eller rent av bra skriva ner sina liv, tankar eller känslor. Just här på internet där andra som jag kan läsa. Jag kan lära mig mycket av andra  om människor. Om olika liv. Om olika tankesätt och rätt och fel.

Varje människa har rätt till sig själv. Rätt till sitt tänka, känna och vara. Det är intressant och oerhört givande.

Att DU får vara DU och JAG får vara JAG.

Nytt.

Man kan alltid lära sig något nytt. Förstå något nytt. Tänka nytt. Man blir med tiden någon ny men alltid densamma. På något vis. Man förändras med livets gång. Man vet bara inte hur i förväg. Det ser man sen. Nytt är livet som kommer.

Det här är jag.

NU...

Anna....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback