En bra dag!

Imorse slog jag upp mina blå till en snöig dag klockan 8:45 ungefär. Bestämde mig för att kliva upp då jag kände mig härligt  pigg. Somnade ca 22:30 igår så jag har sovit av mig all trötthet som fanns kan jag tänka mighihi

Hjalle och jag bestämde oss för att göra scones till frukost så det gjorde vi! Gick ju på typ 15 minuter bara och göra allt! Och hur gott som helst blev det sen när det var färdigt ocksåmums
Sådär lyxig känsla när smöret smälter, sådär som det bara blir på riktigt nybakade bröd...aaahh!

Efter frukost blev det städa av! Knäppte på musik och sen körde vi igång. Jag dammsög och Hjalle dammade, gick ju på ett kick! Inget skurande och skrubbande av golv eller badkar och sånt den här gången. Efter städningen då? Jo, Hjalle trampade omkring lite på motionscykeln och tog sen en dusch. Jag hängde in rentvätten i garderoberna och sen sminkade och klädde jag på mig. Vid ca 13-tiden bestämde jag mig för att åka ner en sväng på Köpis och strosa lite. Hjalle skjutsade ner mig med hans pappas bils om vi får låna lite nu. Snälla dem! Det första jag hittar är billiga skor! Ja till Hjalle alltså. Halva reapriset. Jag köpte 2 par åt honom för sammanlagt 150:-. Skulle egentligen blitt 1200:- ordinariepris. Shit vilket klipp kan man säga!

Jag strosade vidare och köpte mig ett svart "Snoopy"-linne på H&M och en turkos stickad tröja på Only. Nöjd med köpet. Hjalle hämtade upp mig 14:45 och nu är jag hemma en sväng. Vid 16 eller strax därefter ska vi åka till Hjalles föräldrar och äta middag med dem, Hjalles syrra och kille och några bekanta till familjen. Ska bli trevligt!

Sen hade Hjalle och jag tänkt att vi skulle gå på bio ikväll för äntligen har det kommit en film som vi kan tänka oss att se, "Hostel" hette den. Vi som har väntat sedan juletid då vi fick alla biljetterna. Nu ska vi förhoppningsvis nyttja 2 av dem ikväll om det inte blir ändrade planer på nåt sätt.

Jag är lite hungrig jag. Ska nog ta mig en banan innan det är dags att åka.

Idag är en bra dag!

Har ringt pappa och frågat honom hur det går med bilen. Han hade testa kolstiftet men det var inte heller det som var problemet. Han vet helt enkelt inte vad felet på bilen är för tillfället. Så från att vi trodde att det bara var batteriet som var dött så gick det till att bli ett sånt här drygt fel när man inte har en aning om vad felet är! Typiskt! Pappa ska till nån firma på måndag och checka bilen lite till. Hoppas bara att den funkar ett tag till för vi har inga pengar till en ny bil nu inte! Tur att jag inte jobbar förrens på måndag klockan 12.

Hjalle och jag ska på bio 21:15 ikväll. Img åker jag till Ockelbomarknaden med mamma och pappa-mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback