Ledig

Idag måndag är jag ledig, känns skönt faktisk. Ska nog bara poa omkring lite här hemma och lyssna på musik och njuta av att få vara helt själv!

Igår då? Herregud vilken dag! Det har snöat konstant sedan fredag och igår skulle jag ha varit på Ockelbomarknaden med mamma och pappa. Men det blev det inget av med, inte värt att sätta sig i en bil och åka runt på ganska oplogade vägar inte. Så Hjalle och jag blev inne absolut hela dagen igår. Kollade Vasaloppet och bakade bröd =). Men mot slutet av dagen blev det rätt långdraget att sitta framför teven som vi gjort hela dagen. Men rätt skönt också! Vi skulle åka med Hjalles pappas bil till dem och vi fick skotta ut den! Jag läste i tidnigen idag att Swebus hade ställt in busstrafiken i Sandviken i helgen pga av dåligt plogade vägar och svårigheter att köra! Det här snöovädret kan liknas med det 1998 då folk inte kunde ta sig till sina jobb o.s.v. pga all snö som kom på bara nån dag! Folk blev isolerade i sina hem och ute på gatorna hade snön fallit så mkt att man gick så högt upp att man gick  på biltaken! Då var det verkligen snökaos!

Hjalle och jag låg alltså inne hela dagen igår och det blev som sagt ingen marknad. Dagen flöt på och här sitter jag nu en måndag helt ledig! Solen skiner och jag känner mig glad och pigg! Hjalle har åkt till kontoret och jag ska ringa pappa lite senare och höra hur det går med bilen. Han skulle till nån verkstad idag och kolla om batteriet laddades eller nåt sånt. Hoppas bilen funkar tills på onsdag då jag ska jobba iaf.

Nu ska jag borsta mina tänder och komma igång med dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback