Lördag

Idag var det äntligen helg igen! Jag som skulle vara ledig i 2 veckor (den här och nästa) och sen börja på schemat på dagis igen. Men den här veckan har jag minsan jobbat både ons, tor och fre, så det så! Och nästa vecka ska jag än så länge jobba mån, tis och onsdag, hur bra som helst! Blev inte så mkt ledighet av det hela, men det gör mig absolut ingenting! Bättre än bäst blev det här. Och det finns nog inget härligare än att mötas av glada barn som ropar -"Anna!" när jag kommer till dagis och så springer de till mig och ger mig bamsegoa kramar. Det är så att jag kan gråta! Förstå vad bra de små liven får en att må =)

Ja, veckan som gått då?
Ska vi ta lite om bilen kanskehaha!
Det började ju med att pappa och jag fick bogsera min bil 2 dagar i rad eftersom den behagade att lägga av. Pappa klurade ut att det var delar på generatorn som var trasiga så han bytte ut dem och problemet var kirrat och bilen gick finemang!

Igår skjutsade jag in Hjalle till kontoret och åkte sen till Sandviken och jobbet. Bilen gnisslar som bara den när jag kör. Den gnisslar hela tiden! Pinsamt.
Jag jobbade på dagis och när jag kom hem till mor och far hade pappa fixat biffen. Gnisslet kom från fläktremmen som behövde spännas-problemet ur världen, toppen!

Igårkväll åkte Hjalle och jag på bio och såg Hostel. För övrigt en väldigt vidrig film-massa tortyr på närhåll typ och väldigt mycket nakna tjejer och sex. Nakna tjejer är väl inte vidrigt men det är tortyredelen jag syftar på då. Inte nån vidare handling om ens nån alls, men tortyren var desto äckligare-vred sig lite i magen där. Mkt blod och galna skrik av smärta, usch!

Iaf. När v i parkerat i Gävle luktade det lite funky i bilen och det puttrade lite i motorn. Fasen-bilen börjar koka! Men det la av och vi såg filmen och skulle sen ta oss hem igen. Lukten kom då ganska snabbt igen och vi stannade till vid en busshållplats och la av bilen. Det rykte ur motorn och luktade fel och bubblade och puttrade i motorn. Näe, inte igen! Nu verkar det som att min kära pärla har åkte på en rejäl vinterförkylning! Måtte hon leva 1 år till iaf! Hjalle och jag hade inga pengar på mobilen så vi kunde inte ringa och rådfråga pappa om vad vi kunde göra. Så vi gjorde som så att vi körde en bit, stannade och la av bilen, körde en bit och stannde-ända tills vi lyckliga som få var hemma på parkering igen! Puh!

Herregud vad det händer grejer med min lilla bil, det som "aldrig" nånsin på 5 år egentligen har hänt nåt, nu händer allt på en vecka typ, bara att garva åt hela alltet, hahaha!

Nåja, bilen är i säkerhet på vår parkering och pappa får komma och kika på den i helgen. Idag är pappa och mamma på Antikmässa i Sthlm hela dagen, hoppas de får det supertrevligt! Jag ska åka på Antikmässa på Estraden med Jenny och Anders lite senare idag, vid 1-2 nångång. Det ska bli skoj!

Nu har Hjalle varit till affären och köpt yoghurt eller fil för han ska baka sånt där supergott filbröd åt mig till frukost. Ååh gulle-han! Finns ingen ände på min kärlek till honom, jag älskar honom såååå!!! Han är min sista pusselbit som gör mig hel. Älskar.


Yoghurtbröd-

fil el yoghurt, mjöl salt

Blanda ihop tills det blir en bra och ej klibbig deg att arbeta med. Kavla ut brödet till pannkakor och stek i stekpanna. Serveras genast med smör! Mycket gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback