Bilverksta´n

Idag har varit en riktigt regnig, ruskig, tröttsam och grå dag. Jag piggnade aldrig till under hela dagen, skulle lätt kunnat somna på 2 röda om chansen fanns. Jag slöt ögonen lite lätt när jag hämtade upp barnen som sovit middag på dagis idag, och gud så skönt det var..zzz...  Det enda jag ville då var att sova och sova.... Andades med tunga andetag hela dagen och kände mig snurrig på ett väldigt konstigt och obehagligt sätt...

Jag började 9:00 och jobbade till 16:40 idag. Vi var bara inne hela tiden och lekte, läste, bakade med play-doh, bytte bajsblöjor, tröstade ledsna barn, sa "aja-bajja", skrattade och kramades och hade en toppendag med alla barn. Jag ringde till Sandvikens billackering och frågade om de skulle vilja laga min kära Mazda och det ville de. De tyckte jag skulle komma förbi och visa skadorna för dem också skulle de knäppa lite kort och sånt. 13:15 hade jag rast och då åkte jag ner till bilverksta´n och han kollade på bilen och tryckte till framskärmen så den blev rätt rak och passagerardörren gick att öppna igen också satte han tillbaks min blinkers och bytte lampa så den fungerade igen! Bilen såg ut som ny...hehe!  De hade väldigt mycket jobb och gav mig en väntetid på uppemot 1½ månad. Men jag har ingen brådis, bilen funkar, min dörr går att öpnna igen och blinkersen funkar, bilen är som tipptopp! Ingen brådis och jag väntar gärna.

Jag kom precis tillbaka till dagis i tid då min rast på 30 minuter tagit slut. Det blev lite mellanmål och innelek till 16:30 då jag slutade. Då åkte jag i ilfart till Hjalles kontor och hämtade upp honom. Skjutsade hem Hjalle och sen åkte jag till Tina. Innan jag tagit mig så långt som till Hjalles kontor för att hämta upp honom så hade jag slunkit hem och hämtat min uppblåsbara madrass som Tina ville låna. Hon ska ju nämligen gå och bli sambo med Mr Right *ler*. Så nu säljs det grejer, bland annat sängen..haha!

Jag kom till Tina till ca 17:30. Stampade in och vi pratades vid en stund men sen ville vi ha mat i våra hungriga magar. Vi gick ner till Pizza House på Brynäs där det blev en pizza för mig, en väldigt god sådan! Men magen blev som den blir när man äter sånt som magar inte ska ha... =). Min mage bubblade, blev superspänd, så kallad gravidmage och den var så ansträngd och jobbig en bra stund. Vi åkte till Ö.B där vi inhandlade lite nyttogrejjer, ja jag iaf, Tina "råkade" få med sig sånt man bara får äta på lördagar, ostkrokar!!! Jag köpte duschcreme, tandkräm och hudkräm. Vi åkte hem till Tina igen efter minishoppingen och jag brände över lite bilder från vår fest hos Tina i fredags. Rätt tjusiga sånna! Passade också på att bränna lite musik. Diggar ju Boten Anna med Basshunter jag...haha!!

Vi kämpade på med att blåsa upp madrassen också, men sen drog Tina ändå iväg till Mattias för att sova *ler*.  Hon åkte hem till han och jag åkte hem till mig vid ca 20:00. Hjalle välkomnade med en kram och vi slog oss ner i soffan och har suttit där fram till nu. Jag funderar på att gå och sussa, får sova länge imorgon då jag inte börjar förrens 10:30, skönt! Också är det fredag igen, helt otroligt vad den här veckan har gått fort! Jag har absolut inte hängt med, vart tar dagarna vägen?! Och jag tycker det är gudomligt skönt att inte längre behöva åka och jobba mellan 19:00-23:30 om kvällarn, känns som att jag nu efter jobbet har all tid i världen att göra precis vad jag vill. Känns skönt att slippa ha det där hängandes över sig..!

Imorgon börjar jag alltså inte förrens 10:30 men då jobbar jag till 17:15 också. Men det gör faktiskt ingenting, jag har ändå inget planerat för dagen. Imorse ringde jag till "Kommunal" också för att höra mig för vad jag skulle kunna tänkas ge för löneanspråk ifall det blir tal om det när de ringer från intervjun. Hon sa vad lönerna inom dessa yrken låg på inom kommunen så nu har jag lite mer fakta-koll och nåt att gå efter.

Jag har fått mycket gjort idag, bilen är provisoriskt väldigt bra fixad och nu är det bara att vänta. Allt ringande och fixande till försäkringsbolag och andra ställen är fixat och det känsn skönt. Jag har koll på läget *ler*.

Anna "sajnar ut" med bilder på 2 asbra bruttor, snygga är de också..haha!"

 Tina och jag i fredags!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback