Soldyrkare

Igår torsdag var det strålande väder och jättevarmt! På förmiddagen hade jag besök av Johanna och Nikolina. Vi var inne ett tag men sen gick vi ut på promenad då lilltösen var trötter *ler*. Det var så skönt. De åkte hem till sig vid ca 13-tiden och då längtade jag ut till min balkong och till solen som lyser där! Gick ner till förrådet i källaren och hämtade upp solstolen och dynan och gjorde iordning på balkongen med min gula fina plastmatta å allt. Blev mkt trevligare med mattan än med det äckliga betonggolvet.

Jag låg och njöt av sol och värme i några timmar och det var riktigt avslappnande. Eftersom jag var ledig hela dagen hade jag ingenting att passa eller bry mig om. Hjalle kom hem från jobbet vid 16:45 och skulle bara byta om och åka vidare på fotbollsträning. Han hade varit och golfat under dagen så han hade fått lite färg i ansikte och på armarna. Själv satt jag i bikini på balkongen för det var så varmt!

Hjalle åkte iväg och jag pysslade väl vidare hemma. Solen började försvinna så jag satt inne och tittade på teven. Vid ca 20-tiden kommer Hjalle hem med kinamat som han beställt. Jag fick 4 små rätter och det var så gott!! Mums! De är duktiga på "Lilla Saigon". Efter maten var vi båda väldigt mätta och belåtna så vi myste lite i sängen efter det *ler*.

Idag är det fredag och jag ska iväg och jobba till 15:00. Strålande väder även idag så jag räknar med att hinna med en solstund på balkongen innan jobbet. Tänkte att jag skulle ta upp mitt balkongbord från källaren och sätta upp det på balkongräcket idag.  Frukosten har jag fått i mig och Hjalle har åkt till jobbet. Han åkte vid 7:00 och sen dess har jag varit uppe. Kände mig pigg så ingen idé att ligga kvar i sängen och slösa bort mer än nödvändigt av dagen. Nu har jag helgjobb framför mig men det känns helt okej.

 Nu ska jag pyssla vidare lite här!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tja syster!
Nu du har jag oxå skaffat mig en blogg =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback