Båttur

Igår var det lördag och Hjalle och jag hade planerat att vi skulle åka ut till Marma och hyra båt, vilket man kan göra vid en kiosk som ligger alldeles intill Dalälven. Hjalle och jag packade med oss kylväskan proppad med godsaker och lite handdukar och så. Åkte ut till Marma till ca 11.00-tiden och frågade efter att få hyra båt i kiosken men då hade vi sån otur att båda båtarna var uthyrda hela dagen så vi fick ingen båttur igår. Men vi fick numret och öppettiderna till kiosken så igår när vi kom hem ringde jag och bokade en av båtarna hela dagen på måndag (imån) och det ska bli sol hela dagen och jättevarmt och skönt! Perfekt! Men eftersom Hjalle och jag hade picknick med oss ville vi inte bara åka hem en sån här fin dag så vi gick ner på bryggan, lade oss på handdukarna och hoppade ur kläderna och låg och solade och åt picknick. Den bestod av stor smörgås, bullar, kakor, läsk och frukt. Mums va gott de var och så mysigt det var att ligga ute på bryggan och höra vattnet klucka omkring en.



Vi låg nog kvar i säkert 1 timme om inte mer innan molnen hopade sig lite just över oss. Vi bestämde oss då för att åka vidare på upptäcksfärd. Vi åkte mot Söderfors och tittade lite där, väldigt fint ställe är det. Sen svängde vi av mot Hedesunda för det var "Hedesunda Cityfest" där igår så vi tänkte att de var lika bra att åka och titta vad de bjöd på. Men när vi kom dit kunde vi konstatera innifrån bilen att det inte var vidare mycket att se. Det som fanns att se såg jag bra från bilen. Med andra ord smet vi därifrån ganska snabbt igen. Bestämde oss för att åka och hälsa på Hjalles föräldrar med fikat vi hade kvar men när vi kom dit var ingen hemma. Hjalle och jag la oss ner i gröngräset och passade på att sola lite när det äntligen var sånt väder. Vi kastade lite tennisboll och lekte av oss lite på stora gården.


Jag låg inte på mage och solade - här passar jag på att vila mig en stund på mage när solen var bakom ett moln! Är försiktig med tatueringen och solen såklart.

Hjalle och jag åkte hem till oss vid ca 15-16-tiden nångång. Hjalle lagade extra god mat. Ugnsbakad hel fläskfilé med potatisgratäng och potatissallad! Jag gjorde fint och dukade på bordet ute på balkongen också passade vi på att avnjuta middagen utomhus bland alla blommor! Riktigt mysigt!

Senare på kvällen vid 20-tiden åkte vi hem till Hjalles pappa och hälsade på en sväng. Fikade och babblade. Eller jag lyssnade mest när de satt och disskuterade massa bilar och annat som jag inte har så mkt att tilläga i...hehe! Men trevligt hade vi det och strax före 22.00 åkte vi hem igen. Kollade på filmen "Little Man" vid 23-tiden och den var lagom skoj. När den slutade vid 00.30 var vi båda väldigt trötta så det blev sängen bums!

Idag ska Anki och Ebba komma på besök, roligt! Vi ska ta oss en promenad ut till Mackmyra och fika litegrann och mysa i "dungen". Fint väder ska vi tydligen få idag och ända tills på torsdag nästa vecka om jag ska tro tidningarna fullt ut. Men jag tar en dag i taget tror jag så slipper jag bli besviken om prognosen inte skulle stämma!

Ha en trevlig dag!

(Usch va vuxet det lät!)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Såg himla mysigt ut!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback