Blandade ord

Känner mig så jävla tom
Ensam
Ingen är som mig
Som kan förstå
Som vet om hela mig
Mitt är inte som jag tänkt mig
Vill så mycket mer
Önskar mycket mer
Mycket djupare

Saknar många
Kanske någon
Men också något i livet
Instängd i min bubbla
Tittar på
Står vid sidan av
Livet
Av människor
Osynlig
Eller inte
Vet ej

Går ensam
Känns så
Ibland
Återkommande

Många tankar virvlar runt, runt, runt
Hittar aldrig ut
Jag måste lyssna på dem
Hela tiden

Orkar inte i längden
Hade en bryta-ihop dag för ett tag sen
Om allt i livet
Om mångt och mycket
Jobbet är en tillflykt
Där göms mina tankar
Jag har annat viktigt att göra
Arbete
Distraherad

Musik ger mig styrka
Jävlaranamma
Som jag behöver för att ta mig upp igen
Utan musik vore allt mycket svårare
Musiken skänker min själ
Precis det den behöver i stunden

Hemma
Mina tankar kommer åter
Kan inte få dem att sluta
Vill inte tänka
Vill bara va glad
Nöjd
Le
Distrahera mig snälla

Koppla bort mina tankar
Låt mig leva just nu
bara i det nuet som är
Och njuta av tiden som är
Just nu

Önskar att livet var lite mer ibland
Av mig och andra
Jag ska ta tag i mitt liv
Göra det bättre för mig
Vill inte sakna något
Längta efter människor

Kanske jag överreagerar på livet
Låt det komma
Analysera ej
För mycket

Jag ska gå en liten bit
Någon får möta mig där
Kanske livet
Ett vägskäl som ger mig möjlighet
att byta riktning

Ibland
Ofta
Känner jag mig inte riktigt som
Mej själv
Inte riktigt fullt ut
Känner mig så mycket mer

Snälla nån
Få mig att leva ut
Du
Ni alla
tar fram det bästa i mig
Min energi
Min vilja
Mitt liv
Mitt jag

Vem är jag
Syns jag
Är jag
Identitet
Min
Den som uppfattas av andra
Vem

Ensam vore jag inget
Ville jag inte vara
Vill ha fler som Ni

Jag ska upptäcka livet
Mer av det
Ändra riktning
Våga mer
Kanske livet ser mig
Och jag livet

Våga leva min önskan
Min dröm
Inte längra bara drömma
Bara önska

Våga chansa
Inget kan gå fel
Jag kan bara få svar
På vem jag är
Vad jag gillar

Utveckling
Sker bland djupaste
dalar och högsta berg
Bland trassliga snår
och fluffiga moln

Jag befinner mig
Någonstans
Där

Kommentarer
Postat av: Tina

Du är alldelens perfekt som du är....

Postat av: Anna

Tack för det vännen...:) Men ibland har man så många funderingar om livet och allt vad det har att erbjuda att man tycker att man är ganska liten i hela sammanhanget som kallas livet... Å ibland måste man bara ventilera alla tankar.. Puss!

2007-08-24 @ 16:54:54
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: anki.

Skulle skriva detsamma du skrev till mig, att jag finns här & jag hoppas du vet det. Men Ebba förvirrar liksom bort en så ibland hinner man inte med det man ska.
Det är ibland bara skönt att skriva av sig som du också säger. Men vissa vill ju gärna gotta sig i andras olycka och inte bry sig särskilt mkt när man skriver om lyckliga saker.
Puss!

2007-08-25 @ 11:05:59
URL: http://ankibjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback