Sola i säng

Imorse sken solen när jag och Hjalle vaknade. Hjalle åkte till jobbet vid 8.30 och jag bestämde mig för att cykla hem till mamma och pappa idag och njuta av finvädret! Gjorde mig klar hemma och ringde mamma och frågade om de skulle bli hemma vilket de skulle. Cyklade hemifrån kl 10.00 och mamma skulle komma och möta upp mig vilket hon gjorde en liten bit efter Svartviksstugan. Vi cyklade hemåt Västanbyn och väl framme var vi görsvettiga!! Bytte om till bikinin och tog fram min solsäng som jag köpte tidigare den här sommaren. Verkligen bra köp! La mig i min "säng" och solade och njöt för fullt och blev brun såklart..hehe! Gjorde en paus och lånade Mitsubishin ner på stan. In på Kommunal och hämtade en ryggsäck som alla medlemmar skulle få, en väldigt bra ryggsäck faktiskt. Tack och bock! Sen åkte jag ner på Lindex och köpte 3 st nagellack i olika rosa nyanser, efter tips från Anki som hade supersött rosa nagellack införskaffat just där. Hittade även 2 bh-ar i samma modell som en rosa jag redan har hemma. Köpte 1 i svart och 1 i vitt, perfekt! Sen stannade jag till på Dollarstore och köpte storpack rakhyvlar efter att jag igår upptäckte att det var heltomt på hyvlar hemma. Som tjej vill man inte direkt vara utan hyvlar sommartid!

Kom tillbaks hem till mamma och pappa vid 13-tiden igen. Pappa tog bilen och åkte iväg nånstans och mamma och jag låg på studsmattan och solade och pratade om barn och sånt. Men efter ett tag blev det så varmt så jag var tvungen att sätta mig i skugga ett tag. Satte mig på hängsoffan på bron och läste lite Annonsbladet. Solade om vartannat och när pappa kom hem vid ca 14-tiden startade mamma grillen och grillade lite kycklingfilér och gjorde strips till det. Vi åt ute och det var gott, gotti, gott, gott!! Mätta och belåtna och jag fortsatte slappa. Mamma och pappa började måla plank och tiden rann iväg. Vid ca 17.30 gick jag in i svalkan och tittade lite på teve. Mamma kom in vid 19-tiden och skulle då åka in till Valbo och köpa en ny vattenspridare så jag passade på att ta skjuts hem av henne. Lastade på cykeln och så for vi iväg. Jag följde med henne in på Coop och handlade lite smörgås, pålägg, mjölk, juice och sen skjutsade mamma hem mig till ca 20-tiden.

Hjalle var och golfade och kom hem 21.15 och vi åt då kvällsfika och nu har vi tagit en svalkande skön dusch. Man blir snabbt väldigt klibbig i den här värmen så jag längtar faktiskt till en dusch vilket jag i vanliga fall bara (för det mesta) tycker är drygt!

Men nu är jag ren och fräsch och luktar jättegott!

Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt med soldagar!!! :-)

Postat av: Sandra

Låter som en härlig dag det där, skönt att bo så nära föräldrarna att man kan hälsa på sådär spontant. Har jag ju aldrig gjort men nu så! :)

2007-08-08 @ 10:30:01
URL: http://sanderstedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback