Dag Ett

Här sitter jag. Ensam i vår lägenhet. Hjalle åkte iväg 04:00 imorse. Mot London! Själv fick jag somna om i ca 1½ timme innan det var dags även för mig att sätta fart på dagen.

Åkte till jobbet och dagen där rullade på med många skratt, som vanligt! Jag höll mig sysselsatt på jobbet mest hela dagen så den gick snabbt. Hjalle ringde mig vid ca 12:30 och berättade att flygresan till London gått bra och att de nu stod och väntade på bussen som skulle ta dem till hotellet. Skönt att höra att allt gått bra. Sånt vill jag ju veta. Annars blir jag orolig.

Klockan närmade sig 16-slaget och jag åkte hemåt. Mot Valbo! Väldigt vad halkigt det är ute nu. Och mycket snö!! Äntligen!

Jag kom hem vid ca 16:30-tiden och åkte rätt med detsamma mot Köpis för jag skulle träffa min väktarkollega för att lämna över lite väktarkläder som jag haft och som jag nu tänkte lämna tillbaka till företaget. Vi träffades och pratades vid ett tag innan jag gick vidare. Kollade in rean och hittade en jättesnygg vinterjacka som det var 70% rabatt på. Den köpte jag för mina presentkortspengar som jag fick på köpis av mamma och pappa. Jag köpte även lite mascara och ögonskugga. Slank in på Willy´s och köpte kalops på burk och lite annat.

Jag var kvar på Köpis till ca 19:30 då jag inte orkade mer för jag var så väldans hungrig. Magen lät väldigt! Jag åkte hem och började skala potatis med detsamma och värmde på kalopsen. Rev morötter och kålrot och några gurkskivor. Sen satte jag mig i vardagsrummet och avnjöt min mat, alldeles allena =).

Hjalle hade skrivit till mig på msn när jag satt vid teven. Han och Jonas hade gått på sightseeing runt London och sett både Piccadilly Circus och Buckingham Palace. Han var väldigt trött nu efter allt vandrande och var glad att vara tillbaka på hotellet igen...hihi! Tyvärr var han inte kvar när jag såg meddelandet så jag har inte hunnit prata mer med honom än. Han kanske sussar allaredan!

Jag har precis tagit mig en dusch och ska nu krypa ner i sängen och försöka somna utan godnattpussen och godnattkramen från Hjalle. Ska ligga i mitten av sängen och tänka på min älskling!

Imorgon är det tisdag. Veckan rullar på.
Och jag med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback