Nu

Snön har kommit och stannat några dagar. Det är jättevackert ute, precis så fint som det ska va på vintern *ler*. Det knastrar under fötterna på det där mysiga viset oxå. Det gillas. Snön glittar på träden som har blivit omvandlade till ståtliga vinterträd. Jag kör bil på riktig vinterväg. Det är halkigt, måste köra försiktigt.  Minusgrader är det också, runt -5 nånstans där. Alldeles lagom. Alla barnen måste vara lyckliga nu *ler*.

Det fina vinterlandskapet en tidig morgon då jag var på väg till jobbet:



Jag har precis kommit hem från jobbet. Innan jobbet åkte jag hem till Anki och hälsade på. Fick se bebismagen som växt en hel del. Tittade på söta bebisen på ultraljudsbilderna också, häftigt! Satt och pratade och det bjöds på fiika, tack för det förresten. Kom på att jag nog glömde bort att tacka för det när jag var där. Åkte till jobbet till 15:00 och det har varit lugna gatan där hela kvällen. Vi har spelat mycket Yatzy. 2 timmar eller nåt sånt!

Nu är jag hemma en sväng för att åter gå till jobbet till 07:00 imogon bitti. Hjalle är och käkar med en polare så jag är ensam hemma för ett tag. Ska ta en dusch och titta lite på teve. Sen sängen. Imorse sov jag ut länge och väl. Till 10:00 tror jag. Så skönt.

Imorgon jobbar jag 7:00-14:30. Ska ta ut min friskvårdstimme imorgon. Därför jag slutar tidigare än vanligt.  Ska väl ta ner julgranen sen också, den röda stjärnljusslingan och den stora tomten också. För nu är julen över och idag var 20:dag Knut. Jag har tagit ner det mesta av julen i början av den här veckan. Köket rensades helt från julen och de gröna fina gardinerna åkte upp igen. Skönt på ett vis det med; att välkomna våren och säga på återseende till julen.
 
Imorgon ska jag åka till Valbo på loppis med en av de boende. Ska bli roligt att komma iväg en sväng igen. Känns som att de var ett tag sen. På måndag är jag ledig. Blir nog en träff med Tina då tror jag.

Nu kom Hjalle hem. Han gav mig nyss en puss på kinden *ler*. Tänkte avsluta mitt skrivande här och fortsätta mitt kelande med min pussvänliga älskling!

Kommentarer
Postat av: anki.

ja det var ju jättemycket att tacka för va =) tack för besöket!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback