Boulongern

Idag har solen strålat och det har varit skönt i luften om än lite blåsigt, men skönt som sagt! Härligt att ha fått se solen litegrann efter ett tags grått. Idag kom vi iväg på en liten oplanerad utflykt med jobbet. Jag och en vikarie fick med oss 2 boenden och åkte ut till Årsunda. Vi tog med oss kaffe och bulla och åkte ut i skogen, satte oss på varsin sten också fikade vi, lyssnade på alla naturens ljud och bara var i nuet. Så härligt och avslappnande! Jag älskar verkligen att få vara ute i naturen och bara vara. Njuta av nuet! Måste lära Hjalle bli mer intresserad av naturen och skogen och av att bara kunna "vara" där utan att behöva göra någonting. Slappna av helt enkelt....

Dagen på jobbet har med andra ord varit bra. Gick rätt snabbt förbi också. Efter jobbet åkte jag hem till västanbyn och plockade med mig tvätten hem. Mamma höll i vanlig ordnign på att pyssla runt i trädgården och pappa jobbade. Jag stannade ca 1 timme och åkte vid 16:45 och hämtade upp Hjalle. Idag hade han inte vigt dagen åt golf utan åt mig...hehe! Han föreslog att vi skulle åka till Boulongern och äta glass vilket vi gjorde. Jag köpte en bägare med en kula mint/chokladkross och en kula daim, supergott! Vi satte oss vid ett bord i solen och njöt av våra glassar och sen tog vi oss en rätt lång promenad genom parken och det var riktigt mysigt. Många vackra platser överallt där massa olika människor hade slagt sig till ro för att njuta av solen.

När vi sen kom tillbaka där vi hade parkerat bilen åkte vi hemåt igen. Ingen av oss var vidare sugen på att ställa sig vid spisen och laga mat så jag slängde in 2 formar med fiskgratäng och mos. Lätt avklarat och ingen disk, men smaken är inte mer än okej. Fick duga för idag ialla fall.

Nedräkningen fortsätter; 6 arbetspass kvar innan semester!!! För övrigt har jag kommit på att jag har ca 5-6 timmars komp-tid att ta ut sen början av mitt vkariat och den tiden tänkte jag väl ta ut innan jag går på min ledighet.

Den här veckan och nästa vecka kommer gå lätt som en plätt för jag vet vad som väntar runt hörnet!

Kommentarer
Postat av: Tina

Det där lät som en härlig dag!!! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback