Förvandlingen


Så här gick alltså min förvandling till väga:

* Först var jag svarthårig, hade färgat håret vilket innebär att det växer ut och man får en ful utväxt, särskilt om håret är ljusare än svart vilket mitt är!

* Jag var trött på det svarta och ville förändra mig i valet av hårfärg vilket innebar att jag för att kunna tona (trött på att färga) håret måste göra en blondering av håret för att någorlunda få bort det svarta.

* Lyckades bra med att få bort det svarta och håret blev gulblont, skitfult! Men håret blev ljusare och jag kunde tona det i en röd färg som jag var sugen på den här gången!

Mamma har hjälpt till under 2 dagar eftersom vi började sent på kvällen första dagen så hann vi inte med allt då.
Stort Tack till min kära mamma som är så duktig och snäll som ställer upp när jag känner att jag vill förvandla mig lite emellanåt *ler*

Faktiskt rätt nöjd med den röda tonen även fast jag skulel vilja att den var aningen mörkare i rötterna där håret efter blonderingen blev ljusare i utväxten. Men ska låta det vara ett tag och sen tona om det igen. Med toning kan jag iaf tvätta ur färgen och tona om i ny färg rätt snabbt. Behöver inte vänta på att håret ska behöva växa massor innan färgen försvinner, det tålamodet har inte jag!!!

Posar i min nya sommarbikini:


Kommentarer
Postat av: anki.

oj va annorlunda med blont hår!!! blev snyggt det där!!

Postat av: Anna

Anki//
Jodå det blev nog rätt bra tillslut :)
Men den där gulblonda färgen vill man inte ha länge, ser för jäkligt ut..haha! Tur jag inte planerade att vara blond länge som sagt :)

2007-07-18 @ 13:51:42
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback