I Vänners Sällskap

Igår tisdag slutade jag jobbet kl 15.00. Tog 30 minuters komp, lyx! På jobbet hade jag arbetat med fotoalbum åt 3 av de boenden. Jag skrev ut bilder från mobilen och klistrade in i albumena och skrev en liten text till varje bild. Hade pratat med Anki om vad hon och den andra lillpinglan skulle ha för sig och de skulle gå på stadspromenad. Jag mötte upp dem på stan i Sandviken. Vi kollade lite på Interlek, promenerade vidare till Rusta och Dollarstore där vi shoppade lite medan lilljäntan sov så sött =). När det sen var dags att gå hemåt tyckte nog inte lilla Ebba att vi gick tillräckligt fort för hon började grina och ville hem med detsamma :). Solen började titta fram mellan molnen vid sisådär 17-tiden när vi gick hemåt Anki. Det blev väldigt varmt på en gång så fort solen tittade fram och det var härligt att få se lite sol igen!

Väl hemme hos Anki blev det Ebba-matdags, hon var ju hungrig och ville byta blöja såklart! När det var gjort blev det rätt bra. Jag höll Ebba och passade på att mysa, kramas och pussas på den lilla go´biten så mycket jag bara kunde...hihi!. Det är en härlig känsla att ha ett litet barn i famnen *ler*.

Vi 3 myste och pratade på så timmarna rullade på! Jag åkte hemåt vid 19-tiden, men först sa jag hejdå å puss, puss till mina 2 sötingar!! Tack för att ni förgyllde min dag :) Gick sen ner på stan där jag hade bilen och åkte hemåt. Stannade till på Köpis först och handlade lite mascara, ögonskugga, strumpor och lite mat. Kl 20.00 åkte jag hem och då står Hjalle i full färd med att laga mat till oss, tack älskling! Han gör kyckling och wok som han bjuder mig på lite senare!

Vi åt mat och sen somnade jag på madrassen på golvet rätt bums! Vaknade 23.30 och Hjalle och jag tyckte att det var dags att gå och sova på riktigt i sängen för natten så det gjorde vi.

Idag är det ondsag och jag jobbar kväll, 12.30-21.00. Ska först hem till mamma och pappa och bränna lite cd-skivor med barnlåtar som jag tänkte att Ebba med familj skulle få! Hon fyllde ju trots allt 1 månad den 9:e juli, alltså i måndags, Grattis Ebba!!

Solen skiner mellan molnen idag, hoppas det får vara så resten av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback