Marknad

Då har jag avklarat min jobbarhelg, skönt! Igår lördag var vi in en kortis på marknaden med 2 av de boende. De hittade lite "krams" som de blev nöjda med och när de sen ville hem vände vi tillbaks "hem" till jobbet. Kom på mig själv igår när jag pratade med personalen och sa "hem" när jag pratade om jobbet...hem...?! Då börjar man inse hur stor del av sin tid man verkligen spenderar på jobbet då det går så långt att man kallar det "hem"...

Idag har jag varit ledig och gått på marknad med mamma och pappa. Hittade själv lite "krams" som jag blev nöjd med och vi gick omkring i ca 2 timmar lite drygt. Köpte ett par finare shorts, ett skitsnyggt svart bälte med döskallespänne, duschsvampar och 2 strumpor. Vädret var lagom. Men på väg upp till marknaden såg vi först 2 bilar som hade krockat och vi frågade om allt gått bra och om de behövde hjälp. Den olyckan såg rätt läskig ut. Men de sa att allt hade gått bra och att de hade allt under kontroll. Bara 5 minuters åkande efter den krocken åkte vi förbi 2 bilar till som hade krockat!! Men det såg också ut att ha gått bra, bara bilarna som tagit skada som tur var. Otäckt å se sånt där och vara föste man som åker förbi, man vet inte riktigt vad man ska göra.

När vi kom hem från marknaden tvättade jag undan lite tvätt hos mamma och pappa. De bjöd på grillad korv som vi grillade i öppna spisen, myyys! Stannade kvar till ca 18:30 då Hjalle kom och hämtade upp mig. Vi åkte hem och jag kollade på en av favvoserierna "Miami Ink" där man får följa några tatuerare som jobbar i stin studio och tatuerar massa folk, bra serie! Kom att tänka på att det idag är 1:a juli och att jag ska göra min tatuering om 18 dagar, typ 2½ vecka kvar bara, shit!! Ska dock bli väldigt roligt och jag ser fram emot det!

Har väl inte så mycket roligt att fylla upp det här inlägget med så istället för massa dravel sätter jag punkt.

Eller vänta, vill bara säga att jag hoppas på sol och skönt väder imorgon så jag kan vara ute och njuta lite på min lediga dag!

Kommentarer
Postat av: anki.

undrar om det var därför det åkte förbi en massa tut-tut-bilar här igår fm då! åhh..är jättenyfiken på hur tatueringen blir. Håller på att klura på att skriva Ebba någonstans jag..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback