Cykeltur

Lite sol idag då. Tack. Roligt. Tog fram cykeln vid en sisådär 11.30 och bestämde mig för att cykla till smultronstället i Mackmyra Park och sola lite. Tog med mig vatten, handduk och tidningar och for iväg. Inte en kotte på gräsplätten-bara jag för mig själv igen, underbart! Vilken plats! Låg där till ca 14.00 och njöt av solen. Lite moln men det gör inget, solen hittar snabbt ut igen. Kom en mamma, en mormor (tror jag) och 2 små barn och satte sig vid ett bord och fikade en stund. Men de satt rätt långt bort. När jag bestämde mig för att cykla vidare vid 14-tiden var det för att jag kände mig hungrig. Cyklade till affären och köpte färdiga pannkakor som jag värmde på när jag kom hem. Gott! Sen placerade jag mig ute på balkongen i bikinin men det blir en paus nu för det blidde lite moln. Men varmt är det i solen. Jag kan ha sommarkläder igen. Linne och shorts typ! Hjalle ringde nyss och frågade om han fick åka ut och golfa lite, gulliga han som ringer och frågar. Självklart får han ut och golfa, det är ju vad han brinner för sommartid =)

Jag funderar på om jag ska åka ut och cykla lite till. Vart vet jag inte. Har ju cyklat de flesta småvägarna härikring som jag kan kan komma på nu att jag velat utforska. Kanske ska cykla lite mot Gävlehållet den här gången. Är ju så bra med cykel-det är bara att åka nånstans så dyker det alltid upp massa småvägar eller gångstigar man kan prova. Enkelt att ta sig fram med cykel är det också.

Näe, en kort liten info om vad som hänt än så länge!

Kommentarer
Postat av: Tina

Låter som en riktigt härlig dag. Själv vart jag hemma från jobbet idag och imorrn...
Ska lägga mig i soffan och vila ryggen lite nu. Ha en trevlig cykeltur!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback