Förlängt

Mitt vikariat är förlängt till april ut i första taget. Så får vi se sen. Om tjänsterna sätts ut då eller senare, men ju längre jag blir kvar ju gladare blir jag så allt är goda nyheter!

Tisdagen och onsdagen (idag) har bara svischat förbi på jobbet.

Igår åkte J och jag till Ö.B och handlade skoställ och klädhängare till en av de boende. Kom tillbaka till jobbet strax före 11:00. Då var det dags att åka på utflykt till Svartviksstugan och grilla med några av de boende plus några till från ett annat ställe. Det var som sommar i tisdags så vädret har inte kunnat bli bättre. Vi kom dit och njöt av vädret och av lukten från grillad korv som vi sen högg in på med potatissallad på, mums! Efter det blev det kaffe och fika. Vi tog en promenad längs med kanten invid sjön samt satt en hel del på bryggan och njöt av solen där den visade sig som bäst.

Vi var kvar i lugnet i skogen till ca 13:30 då det blev dags att åka tillbaka "hemåt" igen. När vi kom tillbaks släppte vi av några och sen åkte jag, J och F till OKQ8 för att tanka och tvätta bilen. Tankningen gick smärtfritt men vi satt dock 60 minuter i kön till tvätthallen! Men inga sura miner för det! Vi diggade musik, sjöng, skojade och skrattade och hade det riktigt trevligt där i bilen. Sen blev det vår tur att köra in i tvättgapet och självklart satt vi kvar i bilen när monstrets borstar började tugga! Grabben i baksätet såg först vettskrämd ut där han satt stel som en pinne med bältet hårt åtsatt, så vi skrattade med honom då. Han upptäckte att det inte var så farligt ändå. Efter tvätten blev det en tur till DollarStore där det handlades lite läsk. Sen var det faktiskt dags att åka till jobbet igen.

När vi väl kom tillbaka var klockan ca 15:40 och vi hann inte mer än in och vända så var det dags för oss att åka hem igen. Snabb och rolig dag där det hände grejer! Me like!

När jag slutade åkte jag hem till mamma och pappa. Pappa umgick såklart med Mustangen och mamma låg på bron utanför dörren och solade och hade en gotte-påse väldigt nära till hands, det såg så skönt ute *ler*. Jag frågade pappa om han ville byta till sommardäck på bilen åt mig och det gjorde han med detsamma, tack ska du ha älskade pappa!!

Jag stannade kvar til 17:00 då jag åkte vidare in till Gävle för att hämta upp Hjalle. Vi var båda två rätt slut efter dagen så vi stannade till på Köpis och käkade buffén där. Gick sen in på Willy´s och handlade lite nyttiga grejer.
När vi kom hem för att göra kväller igår tisdag så blev det inte mycket mer nytta gjord. Vi kollade på teve till ca 22:00 då jag gick och la mig, Hjalle stannade uppe ett tag till.

Idag klev jag upp 05:35 och gjorde allt i vanlig ordning. In på toa för att kissa. Klädde på mig. Gjorde iordning frukost och mumsade i mig den samtidigt som jag läste Arbetarbladet som vi fått  "prova-på-erbjudande" i 3 månader. När frukosten var avdukad borstade jag tänderna och sen sminkade jag mig och gjorde mig klar för att åka till jobbet. Åkte förbi Agneta och hämtade upp henne innan jag åkte till jobbet för hon skulle låna bilen idag för att åka på sin behandling. Jobbet idag har bara sagt svish!! Har varit hos en dam rätt mkt idag, hjälpt henne med morgonrutinerna samt tvättat med henne. Jag har varit ner till affären med en annan och handlat. Jag har skruvat ihop det fina skostället samt klädhängaren åt den boende som vi köpte de här grejern åt igår. Det blev mycket bra!!

Har skrivit kom-ihåg-lappar och gjort en massa annat däremellan och hunnit med att äta lite däremellan också. När klockan blev 14:00 kom Agneta och jag slutade då. Skulle nämligen ta friskvård 14:30 och innan klockan hann bli så mycket skulle jag ta med mig ett dragspel som tillhör en av de boende och få det kollat på av en dragspelskunnig man som hade sin firma här i Valbo. Sagt och gjort och jag tackade för mig och dagen var avklarad i ett nafs!

Jag släppte av Agneta på Köpis och sen åkte jag vidare hem till den här gubben. Jag hade fått en vägbeskrivning så det var inte svårt att hitta hem till honom. Han konstaterade att dragspelet fungerade för vanligt spel och att det skulle kosta onödigt mycket pengar att reparera det så han tyckte vi skulle låta det vara som det var för det gick rätt fint att spela på ändå och jag tror att  det duger för den söta lilla damen som äger det!

När jag sen åkte tillbaka hem gjorde jag mig redo för min friskvårdstimme som jag skulle ha mellan 14:30 och ca 1 timme framåt. Den blev dock lite förkortad idag eftersom jag blev kvar hos dragspelsgubben till ca 14:45. Jag bestämde mig för att ta en promenad och avslutade den hemma hos Agneta och sällskapade henne ute i en sommarstol i trädgården där vi båda njöt i solen fram till ca 17:00. Då hade solen hamnat bakom en massa träd som skuggade gården och Hjalle ringde och ville ha skjuts från kontoret. Jag går tillbaka hem till mig och åker iväg och hämtar upp Hjalle.

Klockan har hunnit bli 18:38 och vi ska väl ha nåt i magen ikväll med förstår ja. Men vad det ska kunna tänkas bli har ingen av oss riktigt klurat ut än...för mig skulle det räcka bra med en kvällsmacka och frukt. Men känner jag Hjalle rätt så behöver han rejäl mat min store starke karl..haha!

Soligt och sommarväder idag med, det tackar vi för!
Hoppas på lika fint imå´n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback