Sommartid

Idag har man ställt fram klockan en timme. Nu är klockan 18:00 och det är klarblå himmel, jätteljust och soligt och fint samt ca 14 grader plus!! Sommaren närmar sig! Eftersom vi skjuter fram tiden 1 timme betyder det att solen kommer att skina till ca 19:20 eller nåt sånt. Helt enastående!

Idag har Hjalle och jag varit hem en sväng till mamma och pappa och städat ur bilen. Nu är det bara utsidan som ska förfinas en aning. Pappa höll på att mecka med Mustangen och mamma höll på att rensa i trädgården. Solen har lyst på oss alla hela dagen idag och det har verkligen varit varmt och skönt. Den skulle tydligen vara framme hela dagen imorgon med och det skulle va runt 11 plus i skuggan, varmare i solen!! Och jag är ledig. Kom på för sent att det är våffeldagen idag. Har ju redan ätit oss mätta här hemma så det blev inge våfflor just idag. Får bli en annan dag. Spelar ju ingen roll det där.

Hjalle är å spelar fotboll på nån fotbollsplan på Brynäs med några polare. Vi har precis varit å ätit lite lätt hos Hjalles föräldrar och det var mysigt. Jag har krupit ner i mina pyjamabyxor och tänkte inte göra så värst mycket mer just idag. Läsa lite ur min påbörjade bok kanske om inte teven lockar mer *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback