Julmys

Imore klev jag upp kl 8.00 när Hjalle åkte till jobbet. Tittade på teve och väntade på att farbrorn med mina köksluckor skulle komma. Han plingade på vid 10-tiden och satte upp mina nylackerade beiga luckor och det blev så fint så! Men nu har jag ett stort behov av att köpa nya knoppar till alla 31 lådor å luckor, för de som jag fick nymonterade var såå himla fula! Vita blaffiga och superfula knoppar som jag inte alls blev imponerad av... Tur att man kan byta ut dem rätt enkelt iaf :). Men färgen på luckorna blev hur som helst väldigt fin och behaglig. Så på det stora hela får jag väl säga att det blev bra även fast handtagen på skåpen var mycket finare som de var innan de blev bytta till nulägets vita träknoppar....dumt byte!

När snickaren borrat och skruvat färdigt vid ca 11-tiden fick jag ta fram dammsugaren och dammsuga i köket och i lådorna. Sen skurade jag golvet och passade på att börja julpynta! Knäppte på mina julskivor och julstöket och julmys-känslan var i full gång! Hängde upp julgardinet i köket, la på juldukar på bordet samt hängde upp julstjärnan i fönstret. Sen fortsatte jag i vardagsrummet där jag ändrade lite i gardinupphängningen, hängde upp julstjärnan och julstjärne-belysningen i fönstret och det blev så mysigt så!

Men nu har jag nog pysslat klart för ikväll och helst av allt vill jag åka iväg nånstans och kolla efter nya knoppar....haha! Hjalle kommer väl snart och då drar väl jag iväg. Tror jag skulle vilja ha nå juligare mattor i köket också så det ska jag hålla utkik efter.

Mysigt med julstök! Jag längtar efter julen *ler*.
Har jag nämt att jag fick min ledighet beviljad över jul och nyår =)

Kommentarer
Postat av: anki.

Nä det har du inte nämnt, va härligt att du får vara ledig!!!!

2007-11-26 @ 18:10:01
Postat av: Jenny

Härligt med Julmys!!

Postat av: anki.

hihi tack!! om jag slipper julmusten förstås då =) får se om jag har tid någon dag då...nästa vecka är det besiktning å visning å grejer av radhuset så jag lär väl sanera hela stället!!

2007-11-29 @ 22:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback