Spökig tjejkväll

I onsdags jobbade jag och Johanna dag efter 4-dagars ledigheten. Onsdagen var en riktigt segig dag...hände inte mycket inte. Jag satte mig ner och gjorde lite "skriva-på-datorn" - grejer. Var tvungen att skriva om schemat för köksansvarig varje dag under 6 veckor samt nåt som vi kallar smassenansvarig. En ur personalen är ju i köket hela dagen och jobbar där. Smassenansv. är köksan behjälplig och denne person ska hålla sig i huset denna dag. Chefen hade ju varit "duktig" och gjort om detta schema för vi kom överens om att sjuksköterskorna inte skulle jobba i köket eftersom de har så mycket annat. Men när jag tittade närmare på det nya schemat såg jag att det inte riktigt stämde. Personal jobbade kväll, var lediga o.s.v. vissa dagar då de var satta att jobba i köket. Så jag tog saken i mina händer och skrev om det och det tog sin lilla tid! Svårt att få schemat att stämma med arbetschema och alla ska få lika många ggr i köket os.v. Men tillslut fick jag det att funka så bra det bara gick tror jag. Men efter det var onsdagen riktgit seg....

Efter jobbet var det dags för shopping och tjejkväll!!! Eftersom Hjalles mamma hade lånat bilen under dagen och Hjalle behövde den under eftermiddagen/kvällen så hade jag ingen bil. Johanna och jag fick skjuts ner på stan i Sandviken och sprang in en sväng på Lindex. Sen bestämde vi oss för att gå ner till Sandvik och hoppa på Valbo-bussen där eftersom vi hade tänkt hinna med lite Köpis-shopping! Det började såklart snö-regna eller vad man ska kalla det så vi blev dyblöta och såg förjäkliga ut och frös! När vi kom till busshållsplatsen kl 16.00 efter att ha skyndat oss dit tittar vi på tidtabellen och ser att bussen bara går 1gång/timmen och inte varje heltimme utan halvtimmar vilket innebar att vi var 30 minuter för tidiga och bussen skulle gå 16.30 från Resecentrum. Då bestämde vi oss för att plaska runt i snö-regnet upp till Resecentrum och hoppa på bussen där istället. Riktigt skönt att få hoppa på bussen var det sen :)

Vi hoppade av vid Köpis och shoppade lite där. Jag köpte ett turkost linne och en rosa stickad långärmad top. Vi käkade på buffé-stället, fisk och potatis och ris med kycklinggryta tog jag och gott var det! Klockan 20.00 gick vi hem till mig och jag hämtade min packning och Hjalle stod nere på parkeringen för att skjutsa in oss till Johanna, det var snällt det!

När vi kom till Johanna hoppade vi ner i myskläderna och knäppte på musik. Hennes syrra och kille kom och hjälpte Johanna borra upp en grej på väggen där det var betong. När de drog gick jag och Johanna till Videohallen och hyrde skräckis!!!! Perfekt såhär under Halloween! Filmen hette "Dead Silence" och handlade om en tant och hennes buktalar-dockor som efter sin död spökade....


När vi kom hem knäppte vi på filmen och kurade ihop oss i soffan. Den var faktiskt läbbig och vi skrek till lite här å där, kisade mellan fingrar och skrämde upp oss rejält. Till råga på allt säger Johanna att det spökar i hennes lägenhet och hon är livrädd för att sova ensam då hon känner att det är "något" som står och tittar på henne. Hon berättade att hon hade sagt till "det" att lämna henne ifred, att hon ville vara själv...uscha!!! Såklart knäppte vi av varenda lampa när vi skulle kolla på skräckisen och fy faen säger jag, usch!!!!

Kolla in trailern om du vågar!!!!!




Men vi överlevde den och sen slökollade vi lite teve innan vi kröp ner i sängen vid 00.00. Men vi låg och pratade non-stop om allt möjligt tills klockan blev 02.30 och vi tyckte att det var dags att sova... Sa godnatt och somnade med detsamma...

Torsdag morgon vaknade vi 09.30 och steg upp och gjorde oss iordning. Käkade frukost framför barnprogrammen och myste! Klockan 11.00 gick vi och lämnade filmen och sen ner till busstationen för att ta bussen till jobbet. Bussen kom 11.30 och vi hann på lokalbussen till Björksätra. Gick in och hadlade lite frukt och gick till jobbet. Det var soligt och varmt och en fin dag.

På jobbet var det vi som jobbade kväll och det var riktigt, riktigt lugnt!!!! Vi var klara med middagens disk rätt snabbt, ca 17.30 och kunde då glo på teve och poppa musik på mobilen mellan 17.30-19.15 då det var dags att fixa med fikat....hur skön kväll som helst :)

Hjalle kom och hämtade mig och vi kvällsfikade när vi kom hem. Vi gick och la oss 23.00 och vaknade 07.45. Jag skjutsade in Hjalle till kontoret och kom hem igen ca 08.20. Då hoppade jag ur kläderna och gick och la mig igen och drömde massa konstigheter och vaknade inte förrens 10.30 igen vilket var urhärligt!!!

Idag börjar jag 13.30 och imorgon har jag turen att få börja klockan 14.00 efter överenskommelse med personalen som jobbar dag i helgen :)

Nu ska jag sätta fart och frukosta lite och fixa iordning innan jobbet.


Ha en görtrevlig och mysig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lät som en härligt farlig-läskig myskväll de dära!! Vi ska titta på film nu o käka godis! Men ingen skräckis för mig inte! Då kan jag ju inte sova sen! Buh!

Postat av: Tina

Vilken mysig kväll ni haft!! Hoppas kvällen går bra att jobba nu!!

2007-11-02 @ 18:49:05
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback