Leksand tur och retur

Hjalle och jag drog iväg i lördags på en biltur. Visste inte vart men hipp som happ blev det bestämt att vi skulle åka till Leksand, äta där och sen brumma hemåt igen :). Låter kanske konstigt men jag tycker det är såå mysigt att vara ute och åka bil så det räcker gott och väl för mig *ler*. Vi åkte ca 12.30 och Hjalle körde. När vi kom mot Gagnef stannade vi till på loppmarknaden "Tulavippan" dit jag, mamma och Jenny brukar åka ibland. Jag hittade en jättefin lampa men köpte den inte. Vi kikade runt men jag hittade inget annat fint förutom lampan som jag eventuellt kunde tänka mig. Men vi åkte vidare och hamnade i Leksand strax före kl 15.00. Affärerna stängde då men jag var inte där för att gå i affärer så det gjorde mig ingenting. Vi gick igenom lilla centrum och tittade, det är väldigt mysigt och gammaldagst och fint. Men det var kallt i lördags, hua! Sen tog vi en promenad längs med vattnet och det är fint där. Vi hittade dock ingen rolig restaurang där vi ville äta så vi bestämd oss för att vända om och leta vidare efter vägen hemåt igen.

Och där invid riksväg 70 i Gagnef såg vi restaurangen "Trollkrogen" som vi såg på vägen mot Leksand så vi bestämde oss för att äta där för det såg himla mysigt ut. Och det var det. Goa tanter som serverade maten och mysigt ställe att sitta och äta på. Vi beställde stuvade makaroner med falukorv och det var verkligen en superhit, åååhh va gott de va! Nöjda och belåtna bestämde vi oss för att köra vidare hemåt genom Borlänge. Jag tog förarsätet i besittning och styrde kosan vidare längs vägen. När vi kom mot Tulavippan bestämde jag mig för att gå in och köpa mig den där vackra lampan jag såg, så det gjorde jag. Vi åkt förbi Borlänge och snurrade ett varv runt Kupolen och sen ut på vägen igen och hemåt. Sen gjorde vi nog inte nästa stopp förrens i Falun där vi gick in på Willys och handlade lite götta...hehe! Jag köpte chocklad och naturgodis, mums!

Vi var hemma i Valbo igen vid 18-tiden efter en mysig biltur Leksand tur och retur!

Lördagkvällen spenderades i soffan framför teven så vitt jag kan minnas och igår var det söndag.
Jag skjutsade in Hjalle till kontoret vid 12.30-tiden och sen åkte jag hem till mamma och hälsade på. Tog med mig lite tvätt också som jag fick tvättat. Pappa jobbar helgen så han kom inte hem förrens lite senare under dagen. Jag bjöd mamma på "American Take Away - pizza" vid 14-tiden och det var huur gott gom helst! Den pizzan hade jag längtat efter sen förra helgen. Efter maten gjorde mamma eld i öppna spisen och jag låg och kollade på teve och åt choklad som jag tagit med som efterrätt. Mamma fick besök så hon satt i köket. Sen kom hon och la sig på golvet vid öppna spisen hon med och pappa kom hem vid ca 16-tiden. Vi kollade på teve och jag åkte hem vid ca 17-tiden. Hjalle kom kl 18 och vi åkte till hans mamma och pappa kl 19. Stannade kvar till 20.30 då vi åkte hemåt igen. Kollade på "Aliens-återkomsten" och gick och la oss ca 00.40.

Jag vaknade mitt i natten och var livrädd efter att jag drömt en mardöm om att det spökade i våran lägenhet och Hjalle och jag var tvungna att fly balkongvägen. Mitt hjärta dunkade och jag tryckte mig tätt intill Hjalle men undvek att väcka honom. Jag låg vaken ett tag, kände att jag var trött men vågade inte sluta ögonen förrens jag lugnat ner mig vilket jag som tur var gjorde efter ett tag och kunde somna om igen. Hjalle vaknade vid 8-tiden och tog bilen in till kontoret för att starta denna nya veckas arbete. Jag sov vidare och vaknade 09.30. Har inte hunnit med mer än att ha klätt på mig och kollat lite på teven. Ska nog gå lite på stan med Johanna idag tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback