Boxersize å tjejkväll!

Igår var det tisdag och jag var ledig. Min sista dag på långledigheten. Hjalle och jag åkte hem till mamma vid 15:45 tiden och grattade henne på födelsedagen! Det bjöds på tårta och gotta, mums å tack så mycket!

Hjalle skjutsade mig till Johanna vid strax före 17-tiden också skjutsade han ner oss till Jernvallen där vi skulle träna lite boxersize! Sen åkte han hem för jag och Johanna skulle ha tjejkväll efter träningen och jag skulle sova över hos henne eftersoom vi båda skulle jobba dag idag onsdag.

Hur som haver började träningen 17:15 och höll på till 18:30. Det var superjobbigt men superkul! Den här gången fick vi även sparka på den stora mitsen som kompisen håller i. Det var skitkul att sparkas och en härlig träningsvärk i rumpan hade man idag! Det var inte så många som kom på träningen den här gången, lagom och bra och man fick bra plats. Slutkörda var vi kl 18:30 och då promenerade vi hem till Johanna och hämtade pengar. Sen gick vi vidare ner till Ica Kvantum (Maxi) och handlade lite frukt, bröd och fil för kvällsfikat. Sen gick vi till Videohallen och hyrde skräckfilm, såklart!! Filmens titel var "Them". En verklighetsbaserad film som handlade om ett gäng barn i åldrarna 10-15 år som "lekte" med ett par (en ung tjej å kille) och skrämde dem och massa sånt och tillslut mördade ungarna dem..hua!! Sen gick jag och Johanna hem till henne och tog en varm skön dusch vilket var skönt efter att vi promenerat runt rätt mycket och det hade blivit kallt ute. När båda hade duschat och krypit ner i myskläderna tog vi fram kvällsfikat, kurade ihop oss i hennes soffa under täcket och knäppte på filmen och satt på helspänn! Filmen var faktiskt bra. Vi låg sen och småglodde lite på teve efter filmen slutade kl. 22:00. Vid ca 23:00 bestämde vi oss för att byta soffan mot sängen och försöka sova. Men väl i sängen börjde vi babbla om allt mellan himmel och jord där i mörkret och klockan tickade iväg till 00:00 då vi bestämde oss för att sluta babbla och sova istället om det över huvudtaget skulle bli nå sova av :). Kul med tjejkväll!

Det kändes som att man precis hade somnat så ringer väckarklockan klockan 05:35...hualigen va jobbigt!! Men det var bara till att gå upp och göra sig iordning och 06:20 började vår promenad till jobbet. Då hade det blivit rätt ljust ute och det såg ut att bli en klar och fin dag (vilket det varit hela dagen) för himlen var alldeles blå. Det var inte mer än +3 grader ute när vi gick så lite småkallt var det faktiskt. Vi kom till jobbet 40 minuter senare, klockan 07:00 då vi började.

Jobbardagen:
Dagen på jobbet har varit bra. Åt frukost vid 8-tiden och har suttit i telefonen med en boendes mamma och pratat vid 9-tiden och en bra stund därefter. Klockan 10.00 hade vi IVP-möte om en boende. Klockan 11.00 åkte jag och Johanna och en kille på boendet in till Gävle för att luncha. Det blev lunch på restaurangen "La Famiglia" i Gävle. Vi hade supertrevligt när vi väl var där efter att ha snurrat runt och letat parkering. Tiden tickade iväg och vi kom tillbaka till jobbet till klockan 14.00 då vi hade personalmöte till klockan 15:15 och jag var sekreterare denna gång. Efter mötet slutade dagpersonalen och jag gick ut och väntade på Hjalle som kom 15:30.

Vi åkte raka vägen hem och jag kände att jag var trött, sur, tvär och irriterad och allt gick ut över Hjalle. Kom hem och slängde mig i soffan och där somnade jag och vaknade vid ca strax före 19 av att Hjalle lagar mat och bjuder mig på fläskfilé i ugn med potatiskroketter och vitlökssås. Mums!! Sen åkte vi in en sväng til hans kontor och kikade och jag märkte att jag blev negativ och orättvis mot Hjalle igen så han blev så lessen på mig. Känner att jag måste gå och sätta mig i soffan hos honom och be om ursäkt för mitt otrevliga sätt idag som inte på något vis varit befogat. Han har bara försökt få mig på bra humör idag och varit så snäll och så beter jag mig ändå som jag gjort idag mot honom. Usch va jag känner mig förjävlig och dum!

Imorgon jobbar jag och Johanna kväll. Jag ska hem till henne på förmiddagen så ska vi ut och promenera 1 timme innan jobbet så vi får lite motion eftersom vi inte kan träna nå mer den här veckan eftersom jag ska jobba massa kvällar resten av veckan.

Nu är det dags att be om förlåtelse, eller åtminstone be om ursäkt för mitt fula beteende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback