Jobbig dag

Så. Nu var min jobbarhelg över och även min lediga måndag nu snart. Har gått alldeles för fort! Jag känner mig såå trött idag... Helgen på jobbet har gått bra men igår kände jag att jag var inne på min sista dag. Jag var trots lugnet trött i huvudet och längtade hem.

I lördags (tror jag det var) var Hjalle och jag hundvakt till Annikas lilla söta Musse! Hon kom med honom vid 10-tiden och så stannade han till 13.00. Men eftersom jag skulle jobba var jag tvungen att åka 12:10 och Hjalle och Musse stannade hemma.
Så här söt är han den lilla gamla älsklingen:




I söndags åkte jag hem till mamma tidigt på morgonen för hon skulle vara så snäll och tona mitt hår i färgen "Cassis" (mörkviolett) som jag alltid tonade i förr. Jag stod och väntade på att Coop X-tra skulle öppna kl 10.00 och när jag fått min färg åkte jag hem till mamma och pappa. Mamma tonade håret på mig och jag slingade mammas hår, vi blev så fina så..hihi!

När helgen var avklarad igår söndag pustade jag ut. Skönt att komma hem och slappa. Hjalle ringde och frågade om vi inte skulle avsluta söndagkvällen på MAX, för Hjalle var hos en kompis i Gävle. Och jag tyckte inte alls att det lät som en tokig idé med tanke på att det var helg och att det var 1 vecka sen sist vi åt gott ute :) Jag brummade iväg till Gävle, hämtade upp Hjalle också åkte vi till MAX där vi ställde oss i Driven och fick våra burgare!

Idag måndag var det min tur att besikta bilen. 10:50 hade jag tid. Hjalle plockade upp mig vid 10.00 för vi skulle till hans mamma och hämta hatthyllan, varningstriangeln och lite annat som Hjalle hade dumpat där medan han fraktat grejer i bilen. Vi passade på att kolla lufttrycket i däcken och sen åkte vi in till Sandvikens Bilprovning där vi för det första inte trodde vi skulle få besikta bilen då det stod att datorn inte kunde hitta någon bokning för min bil... Konstigt tänkte jag och knappade in uppgifterna igen. Gick ut i bilen till Hjalle, funderade på att gå in och höra med "nissarna" i verkstaden om de visste vad som kunde vara fel. Men sen slog det mig som en blixt från en klar himmel att jag hade knappat in toyotans registreringsnummer istället för Mazdans. Inte så konstigt at det inte funkade! Men när jag nu löst problemet fick jag min tid och vi kunde åka in. Allt såg bra ut tills farbrorn sa till mig att komma och kika lite på ena däcket. Det var så snett nött att det var risk för det att det skulle gå sönder. Han sa till mig att om jag lyckades byta däcket idag så kunde jag komma in och få bilen godkänd annars var han tvungen att underkänna den vid besiktningen. Jag försökte ringa runt och få det fixat men det blev så himla struligt så vi bestämde oss för att göra en ombesiktning inom 1 månad och leta 4 nya däck istället för bara 1 så vi har nya sommardäck till nästa sommar i lugn och ro istället för att stressköpa nåt. 200:- vid efterkontrollen har jag faktiskt råd med. Hjalle och jag åkte runt till 2 olika däckfirmor i Sandviken och fick lite prisförslag och bestämde oss för firman som var aningen billigare. Sagt och gjort och 4 st nya däck är nu beställda och förhoppningsvis skulle jag kunna lämna bilen redan på onsdagen och få däcken bytt. Perfekt!

Jag blev himla stressad och på gränsen till gråtfärdig när allt det här började strula, jag pallade in med det. Orkade inte. Kände att jag inte hade nå kraft till nånting som går mig emot såhär direkt efter helgens jobb. Jag känner mig trött och har kort stubin och gråten satt nära.. Skulle lätt kunna slänga ur mig några tårar bara för att allt började dryga med mig så hemskt. Men nu känns det bra när allt är i rullning.

När Hjalle och jag hade gjort det vi kunde i Sandviken bestämde vi oss för att åka vidare. Jag och Tina hade bestämt att vi skulle ta en shoppig i Gävle. Hjalle och jag hämtade upp henne och så stannade vi till hemma så jag fick äta något (hade inte ens ätit frukost) och byta byxor. Sen skjutsade Hjalle in oss till stan. Jag köpte ett par mörkblå jeans och en turkos luvtröja på rean, supersnyggt och jättenöjd! Jag är ute efter en väska i lite större modell men hittade ingen som jag köpte idag även fast jag såg många snygga men lite för dyra för att jag skule köpa nån av dem just idag. Tina och jag avslutade shopingen med lite fika. Smörgås och dryck, väldigt gott! Hon hoppade på bussen hem till Sandviken igen och jag strosade lite till på stan. Sen tog jag en promenad genom Boulongern och Hjalle hämtade upp mig vid SOS-kiosken också åkte vi hem vid 17-tiden.

Det har inte varit min och Hjalles dag idag. Det har gnabbats, vi har varit trötta, irriterade och ledsna. Kände att det skulle brista nån gång idag och det gjorde det när vi kom hem. Jag började storböla och allt kändes bara fel och jobbigt och jobbigt. Hjalle försökte snäll som han alltid är att trösta mig även fast jag kan va så orrätvis mot han i sånna här upprivna stunder. Han lagade jättegod köttfärsås med pasta till mig som vi åt för ca 1 timme sen. Känner mig lugn och tillfreds nu och Hjalle med. Ska gosa lite med han innan jag slänger mig in i duschen och göra tidig kväller ikväll. Ska upp och jobba tidigt imånbitti, skulle bra gärna velat ha en till dag ledigt efter den här jobbarhelgen. Men allt kan man ju inte få. Får se fram emot torsdagens slut istället för sen är jag ledig fre-sön!

Näe, nu vill jag lägga den här jobbiga dagen bakom mig och blicka framåt!

Tur att Musse fick va med på ett hörn och liva upp det här inlägget iallfall...sötnos *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback