Kumho

Är ju faktiskt ledig idag men det blev inge sova ut. Uppe kl 06:00 för Hjalle skulle iväg och träna 06:45...hua! Jag skjutsade in han till stan. Sen åkte jag hem igen och åt frukost och slappa lite framför teven till ca 08:40 då jag åkte till Sandviken och Däckshopen för att få mina däck bytta till nya fräscha däck. Kumho hette de visst. Lämnade in bilen och pappa var så snäll och hämtade mig också åkte vi hem till Västanbyn. Jag slappade i soffan och väntade ut tiden tills jag skulle få hämta bilen igen om ca 1 timme. Pappa var snäll igen och skjutsade ner mig till verkstan och jag fick hämta bilen och betala en "liten " peng också förstås, närmare bestämt 4080:-. Men nu har jag bra däck iallfall och bokade tid tid för hjulinställning igår och fick tid på torsdag nästa vecka och efter det ska bilen vara i perfekt och tipp topp skick!

När jag åkte från verkstan svängde jag direkt in på Bilprovningen, anmälde mig på obokad efterkontroll och fick vänta ca 5-7 minuter innan jag fick komma in och få mitt vänsterdäck kollat på och bilen blev då godkänd, skönt! 200:- varsegod.

Sen åkte jag hem till pappa igen och passade på att tvätta bilen också när jag ändå var igång med massa bilgöra :) Så nu är min kära lilla Mazda ren och fin också. Jag tog mig en sväng till Rusta och Dollarstore. Hittade en svartvit kepa med döskallemotiv på för 20:- samt en fleccepläd för 39:- viket verkligen behövs då Hjalle och jag brukar slita i samma filt här hemma, nu har vi en varsin.

Igår efter jobbet åkte jag in till stan och köpte present till Hjalle. Kan ju tyvärr inte skriva vad jag köpt än då han inte fyller förrens imorgon och även fast han aldrig kollar in på min blogg så vill jag ta det säkra före det osäkra för man vet ju aldrig :).

Jag kom hem strax före 13-tiden och värmde mig en matlåda med spaghetti och makaroner. Nu ska jag åka till Köpis en sväng hade jag tänkt och köpa lite födelsedagsfika för ikväll kommer Jenny och Anders och grattar Hjalle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback