Julen smyger in


Till 1:a advent gick startskottet för julpyntningen här hemma. Än är det en hel del kvar innan jag får det riktigt som jag vill, och innan Hjalle får det riktigt som han vill *ler*.

Jag har hängt upp gröna julkransar på gardinerna och i fönstret hänger en ståtlig julstjärna! Nu har även en röd julstjärna kommit upp i fönstret, har allstå 2 st i mitt vardagsrumsfönster. Ljusslingor har jag både på fönsterbrädan samt slingrandes på min madonna som står på mitt lilla runda bord. Där samsas även lite ljus samt den vackra lingonkransen jag fick av Ninni. Jag har pyntat med rätt mkt kottar i mitt hem, en bamsekotte ser ni på mitt runda bord, de är så vackra de där stora kottarna tycker jag, söta! På ICA MAXi fyndade jag även den lilla granen som står i en liten säck på min fönsterbräda. Den föll jag för direkt! Har knutit lite spets på den.

Här är min Amaryllis i kruka! Har dekorerat enkelt med lite mossa samt med ett sött hjärta med motiv.



Mer får ni se en annan dag, nu ska här sovas *ler*

Kram, Anna


Kommentarer
Postat av: Hannis

Vad mysigt!!Så fint i ditt fönster!

Jag är helt off på julpysselfronten!

Kommer liksom inte till skott..

Men det är ju ett tag kvar=))



Kram Hannis

2008-12-04 @ 07:30:43
Postat av: Marlene

vad fint du har gjort det. Visst är det kul att ta fram allt. jag håller på för fullt och hoppas på att allt blir klart idag.



kram, Marlene

Postat av: Sara

Hejsan. Å vad mysigt du har det. Den där kudden känner jag igen. Det är ju jag som gjort den. Visste inte att du handlat av mej tidigare. Ha det bra i julstöket.

2008-12-04 @ 07:49:46
URL: http://www.mantrivsjuhemma.blogspot.com
Postat av: Nettan

Himmel vad mysigt du har det !

Kom just på att jag glömt att beställa fler ljuspåsar av dig, tittar in till helgen & kollar det =0).



Kram Nettan

2008-12-04 @ 22:38:24
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback