Attackerad

Bacillhärden har gått mot anfall mot mig nu också... Men jag har en lindrigare form av sjuka än vad Hjalle har, stackarn är hemma och är sjuk än! Jag ligger i feber och svettningar sena kvällar och hela nätterna men under dagarna är jag okej och pigg. Det enda som stör är hostningar och snoreri!

Ska vi börja med fredagen kanske? Den startade med sol och fint väder, men väldigt blåsigt. Jag jobbade mellan 7-13.30 i köket, vilket är hur skönt som helst att avrunda en fredag på. Hade bestämt med Jenny att jag skulle följa med henne hem efter jobbet så jag åkte ner på stan och strosade en sväng i väntan på att Jenny skulle sluta jobbet. Stötte på Anki och Ebba på stan så jag fick trevligt sällskap! Jenny ringde och sa att hon var hos mamma. Jag skulle följa henne till stallet innan vi åkte hem till henne. Men först sa jag hej då till Anki och gjorde ett snabbt stopp på Rusta, vilket var tur för där hittade jag en jättefin ny vardagsrumsmatta! Den köpte jag för mammas presentpengar. Bild får komma senare på just mattan.

Åkte sen hem till mamma och där väntade Jenny. Vi tog min bil upp till stallet i Jäderfors och Jenny donade lite innan vi åkte vidare hem till Storvik vid ca 16-tiden. Där började Jenny och jag fixa lite med säckarna fyllda med kläder. Jenny fixade hyllor i garderoberna och sen sorterade vi in alla kläder så nu har hon det fixat iaf. Hon och Anders har ju haft fullt upp hela veckan med annat som måste fixas, att de inte riktigt har hunnit komma igång inne i hemmet än med allt. Anders kom så småningom hem och började fixa med tv:n och koppla kablar och trixa så de skulle få några kanaler att kika på. Vi började dock bli hungriga efter nån timme, då gjorde jag och Jenny våfflor. Vi mumsade på dem alla tre sen och blev mätta och nöjda och vi kunde fortsätta jobba lite till...hihi! Jenny och jag flyttade en byrå till hallen, Anders fixade kanalerna på tv:n och skruvade upp spotlights i taket på deras bar, blev superbra. Vid ca 19.30 hade vi gjort vad vi orkade för dagen så vi slog oss ner i sofforna framför teven och kikade på "Gremlins" som vi inte har sett sen vi var små. Riktigt rolig film det där! Den slutade kl. 21.00 och då åkte jag hem och de knoppade i säng. Det tar ca 25 minuter från Jenny hem till mig. Helt lagomt och jätteskönt att det är motorväg hela vägen, smidigt!

Lite bilder från hemmet i Storvik:
image899image900
image901
De har en såå fiin öppen spis, se bara så otroligt vacker och mysig den är!


När jag kom hem såg jag att Hibiskusen jag fick av Jenny på min födelsedag hade slagit ut, iaf ena knoppen. Otroligt fin blomma det där och vilken härlig färg! Det första jag såg på lördagmorgon var att Hibiskusens knopp sen igårkäll hade slagit ut under natten så igår morse hade jag 2 vackra blommor att vila mina ögon på vid frukostdags *ler*
image903image904

Igår lördag hade mamma och jag bestämt oss för att åkta till Falun för att gå på loppis. Under natten hade jag toksvettats men på morgonen var jag piggelin och okej så loppisfärden blev av. Det var en solig och strålande dag, allt skulle ha varit toppen om det bara inte blåste dessa iskalla stormvindar, hua!!! Fyndade en hel del fint på loppisen vilket var roligt!

image905image906
* Blandade tidningar (Allt i Hemmet, Drömhus, Hem &Antik) 2:-/st
* Krona i ståltråd med silvertråd av små söta pärlor 79:- (butiksfynd)

image908image909
* Äldre tvättbräda 30:-
* Vit ståltrådshängare för förvaring 20:-

image911
* Söt "creamer"-kopp 5:- (fyndades i torsdags)

image914
* Nalle Puhs lilla instruktionsbok 5:-
image916

Söndag idag och vi är fortfarande sjuker här hemma, men relativt pigga. Hostar å snorar och feber under natten eller nåt eftersom jag toksvettats. Solen skiner och jag har faktiskt planerat en loppistripp in till Gävle Fyndmarknad.
Hjalles farmor fyller 90 år idag men Hjalle och jag skippar det idag och åker istället in och grattar henne en annan dag då vi är lite piggare. Man vill ju inte göra gumman sjuk på födelsedagen direkt. Plus att Hjalles kusin rätt nyligen har fått barn och de skulle vara där och det är inte såå bra att vara sjuk kring nyfödda så vi blir hemma för allas bästa. Hjalle känner sig rätt pigg han också, så pass pigg att han ska åka och hälsa på en kompis, om polaren tillåter att Hjalle kommer vill säga :). Stackars Hjalle som inte varit ute på flera dagar, förstår att det blir rätt trist och långdraget här hemma.

Näpp, nu ska jag ta en dusch , äta lite frukost, fixa iordning mig och åka på loppis. Ska nog ta en promenad i solvädret idag också *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback