Då blev det min tur ändå

Ok. Det blev tillsist så att jag blev sjuk och fick vara hemma från jobbet. I måndags på jobbet gick det väl lite sisådär. Jag var rätt matt, Vääldigt hostig och snorig! Det bara droppade snor hela tiden! Arbetskollegorna sa till mig att gå hem vid 14-tiden. Jag tog ut min friskvårdstimme och gick 14.15.

Mamma och jag hade bestämt att vi skulle åka till Jenny och hjälpa henne med hus-städningen eftersom den var lite slarvigt gjord. Jag åkte direkt ut och satte mig i solen och solade lite 45 minuter innan mamma och Jenny kom 15.15. Då satte vi igång med städningen. Jag tog det i den takt jag orkade. Jag och Jenny städade köket medan mamma slet med att torka fönstrena. I köket städade vi överallt! Tog en fika däremellan och fortsatte ett tag till. Jenny och Anders åkte iväg vid ca 17-tiden och mamma och jag stannade till 18 - då gjorde vi kväller och åkte hem.

När jag kom hem var jag riktigt matt så jag kröp ner under filten och la mig i soffan och slumrade bort. Var het i kroppen och svettades - feber igen som vanligt på kvällarna...haha! Konstig förkylning det här, men bra! Piggelin om dagarna och sjuk kvällar/nätter.

Mamma ringde vid 19.30-tiden och frågade hur jag mådde och tyckte jag skjulle sjukskriva mig hela veckan om jag inte blev bättre. Jag tog min mors råd och sjukskrev mig först i tisdags (igår). Sen igår ringde jag och sjukskrev mig idag onsdag också. Jag har inte haft nån feber (tror jag) om kvällarna nå mer iallfalla. Heta känslan och svettningarna är borta och jag hostar inte lika mycket. Har ju hostat så jag fått kväljningarn och jag har rejäl träningsvärk i magen - yes!

Men jag kommer nog gå och jobba torsdag och fredag iallafall som det känns nu när även febern har lagt sig. Igår tisdag kom Hjalle hem med 3 filmer - va mysigt! Vi kikade på alla 3 igårkväll - hade ett riktigt filmmarathon. Först kollade vi på "Evan Almighty", sen "Next" och tillsist kollade vi på "Vänner för livet" med Adam Sandler. Jag bara älskar Sandler, han är en sån bra skådis! Och den här filmen hade en tyngre historia, en allvarlig film som jag verkligen rycktes med i och kände. Väldigt stark och djup film som berör. Bra spelat av Sandler och jag rekomenderar verkligen den filmen om ni inte sett den. Sen gillar jag Steve Carell i Evan den allsmäktige. Han är rolig tycker jag!



Idag är det onsdag och idag kom mitt efterlängtade paket från internet - heminredningsbutiken Nublu.
image931

Nu ska jag äta frukost och försöka städa unda lite härhemma.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack så jätte mycket! :)
Krya på dig!!

Postat av: Mattias

Njut av er filmkvällar för så småningom har ni en liten bebis som oss och då är det kört ;)

2008-02-28 @ 14:12:53
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Jenny

Funkar det att infoga bilder på bloggen för dig? Har inte funkat på hela helgen för mig...

2008-03-02 @ 08:07:50
URL: http://katiinka.blogg.se
Postat av: anki.

Tack! Hur står det till med dig nu då? blir du nå piggare, saknar dina blogginlägg =)

2008-03-02 @ 11:23:27
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Jenny

http://www.blocket.se/vi/15396491.htm?ca=5_s Vet inte vart i gävle det igger? Men det såg fint ut =)

2008-03-03 @ 12:41:22
URL: http://katiinka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback