Det har varit bra idag

Idag har jag haft en bra dag. Hjalle åkte till jobbet tidigt imorse. Jag sov vidare och njöt av min sovmorgon. Klev upp strax före 10. Åt frukost, kikade på tv och internettade lite. Kl 12.20 tog jag mig en promenad till Biståndsgruppen här i Valbo för att kika efter dessert-skålar att äta ex, fruktsallad i. Upptäckte igår att jag inte har några små braiga skålar för sånt, tänka sig!

Väl på loppisen hittade jag 5 st jättefina och perfekta skålar som jag greppade åt mig. Hittade också 2 st söta vita hjärtan i porslin, nå slags låga skålar det med. Nöjd och glad gick jag därifrån vidare till "Nybo Café och Prylar" och gick in och kikade i affären. Där hitade jag en fin turkos glasljuslykta att hänga. Den köpte jag!

Jag kom hem igen strax före 14 och började då lätt poa omkring lite hemma. Diskade skålarna, hängde upp lyktan och lite sånt.
image887


Mamma plingade på dörren vid ca 15.45. Hon kom med en jättefin blomma till mig och ett ursött födelsedagskort med pengar så jag får välja ut något själv. Jag har mycket att välja på! Har en gedigen önskelista skriven så att hitta nåt för pengarna blir nemas problemas för Anna-Panna! Tack mamma och pappa!
image891image890

Jag hade tänt lite ljus och gjort det mysig i köket. Jag satte på kaffet och vi slog oss ner vid köksbordet och pratade. Jag bjöd på fruktsallad, kakor, bullar samt kladdkaka och grädde. Struntade helt i tårtan i år!

Hjalle kom hem efter en stund och slöt sig till mammas och mitt sällskap. Mamma stannade till 17 då hon för vidare till leksaksaffären för att hitta presenter fär de yngre barnen som fyller år i dagarna.



Jenny och Anders dök förbi ett litet tag efter att mamma lämnat stället. Det blev fikadags igen och vi pratade massor om huset och sånt! Bestämde att jag och Hjalle skulle titta över på fredagkväll och umgås och Jenny och Anders var inte sena med att bjuda på mat på fredagen, trevligt värre!!! Längtar redan tills på fredag måste jag säga. Tycker bara att det känns lite smått jobbigt att jag inte var mer ledig under helgen så jag kunde hjälpa till mer vid flytten, men jag får hjälpa till såhär i efterhand också om det finns nåt jag kan göra. Så be mig gärna om hjälp om ni behöver *ler*. I present fick jag en jättefin blomma samt presentkort på Owes, det var roligt! Ska dit imorgon redan och kika lite för då ska jag få ha bilen. Ska jag passa på att "loppa" rutn lite också...hihi!

Anders var så snäll och hjälpte mig borra hål i betongväggen och skruva upp min hylla jag haft ståendes sen i somras eftersom jag inte velat göra hål i väggen. Men nu sket jag totalt i det och upp kom den, blev sååå bra! Har längtat efter en hylla precis där ovanför soffan länge nu och det blev precis så bra som jag föreställt mig *ler*
image877


Jenny och Anders stack kanske vid 18-tiden och jag poade lite på hyllan. Åt lite mat som Hjalle fixat; makaroner och bacon med sås, mums! Sen åkte jag till mamma för jag skulle få hämta ett gammalt fönster där som jag önskade mig i present att ha som inredning i lägenheten. Det är så vackert med gamla fönster ståendes vid en vägg, dekorerade med vackra saker. Det här fönstret var rätt stort så det fick stå på golvet. Jag ska hålla ögonen öppna efter lite mindre fönster också som jag vill ha på en hylla eller byrå eller nåt sånt. Måste dra på massa auktioner i sommar, hakar du på syrran?! ;)
image881

När jag kom hem från mamma satte jag mig vid internet och beställde lite grejer från Nublu för presentpengarna. Beställde för 210:- så har ju fortfarande lite pengar kvar till annat *ler*. Idag beställde jag 2 st hjärtan samt 2 st kedjor med clips. 2 st bara för att kedjorna var så mkt billigare på den här sidan än vad jag har sett på andra. Och jag har många ställen att hänga kedjor på så det så!
image883image884








Nu hör jag min älskling jobba undan disken i köket, va skönt. Då slipper jag det den här gången. Tack!

Kommentarer
Postat av: anki.

hoppas det blir nån vettig text av detta; det blir liksom inte rätt tecken; vår dator gör visst som den vill!

i morgon skulle vara bäst för vår del så om vi ska komma och hälsa på dig en sväng? kusin skulle komma hit nio; så kanske sen när hon åkt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback