Jag ÄLSKAR loppisar!!

Idag har jag tagit en "Anna-dag" vilket innebar bilåkande lyssnandes på musik samt några stopp på olika loppisar i Gävle och Valbo. Hade hur mysigt som helst på min lilla färd *ler*. Och till råga på allt hittade jag massvis av fiiina saker till mitt kära hem, kan inte nog säga hur mycket jag älskar att gå på loppisar och fynda vackra saker!! Så roligt när jag hittade grejer som jag var ute efter också och har kollat på på ex. Tradera. Men på loppis blir allt så mycket billigare!!


image811
Vitmålad lite sliten bricka med hjärtan på 10:-
Liten spetsduk beige 5:-
2 st glaslyktor att ha ex värmeljus i 5:- styck
Ljusstake 10:-
Silverkakformar stor påse 25:- liten påse 10:- (så fina att ha värmeljus i)
Glasburk 15:-
Zinkkruka 10:-


image802
Silverbricka större modell 15:-
Silverbricka liten modell 2:-
2 st ljusturkosa krukor liten nötta 1:- styck
2 st ljuslyktor i glas med linnepåsar som överdrag 15:- styck (bästa fyndet, log stort när jag råkade få syn på de här på hyllan!)


image804
Vit lite sliten tavla med krokar 20:-
Stor vit linneduk 7,50:-


image805
I zinkkrukan samlar jag mina kakformar. (Men innan jag kom på det så fick värmeljusen ligga där en stund)


image806
Jag har ställlt den vita brickan med lite grejer på köksbänken, blev väldigt bra. I glasburken har jag mina värmeljus, i zinkkrukan ligger kakformarna



image807
Brickan med ljuslyktorna med linnepåsar på placerade jag på vardagsrumsbordet så länge. (Men nu är de flyttade till köket). Se hur vackert det skiner från värmeljuset genom tygpåsen!


image808
Tavlan är upphängd på en smal vägg i köket. Där hänger också min söta sax jag köpte på loppis förut.


image809
Skomakarlampan fyndade jag för 30:-


image810
Den här lampan köpte jag för det billiga priset av 50 :-. Det är den här lampan som hänger i mitt kök för tilfället, blev hur fint som helst!


*******************************************************

Allt det här var grejer som jag skrivit upp på min önskelista och som sagt spanat efter på Tradera och i butiker. Vilken lycka att jag hittade allt detta på samma dag, en riktigt lyckad loppis-dag måste jag säga!!

Ja jag kan då inte säga att det blev vidare dyrt i pengaväg med tanke på hur mycket fina saker jag fick!
Ca 257spänn! Om ni ännu inte upptäckt loppisarna värld - åk genast dit och överraskas över hur otroligt mycket bra saker som finns där och speciella ting som inte går att köpas var som helst.

"En annans skrot blir min skatt"

Lopppisvändan:
Gävle
1. Gävle Fyndmarknad - S. Skeppsbron
2. Röda Korsets loppis "Kupan" - Brynäs
3. RIA:s loppis - Brynäs
4. Låga Porten - Brynäs

Valbo
5. Spikfabrikens loppis
6. Loppis i Mackmyra
7. Gävle Biståndsgrupp


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Så du brukar läsa min blogg.. Jag kollade in i din nu jag med och den var ju intressant! ;)
Ha det så bra..

Postat av: anki.

åh...du har hittat massor med saker jag är ute efter å. Ska nog ta å följa med nån dag tror jag =)

2008-02-02 @ 20:08:48
Postat av: jenny

Ohh så mycket du har fyndat =)) Ja får ta o fälja med på din loppislördagsrunda nån lördag här!! KOmmer väl behöva o vilja ha mycket till huset =))

2008-02-03 @ 11:23:38
URL: http://katiinka.blogg.se
Postat av: Stina

Åh, det var inte dåligt. Massor av fina saker ju.
Förstår att du är nöjd. :-) Kram

2008-02-03 @ 12:11:06
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: anki.

Den stora glasbruken, jag är ute efter två glasbrukar, liknande sån. Å så lampor...å den där cafégrejen med krokarna var jättefint. Hum...jag har nog mer saker....Egentligen en skänk att ha i köket också...ja du hör. Jag behöver följa med ;) Kram!!

2008-02-03 @ 14:50:24
URL: http://ankibjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback