Litet projekt

Idag åkte jag hem till mamma vid 13-tiden för jag skulle låna hennes snickarboa och slipa och måla om min tallrikshylla som är i furu och alltid har haft en klarlack på eller nåt sånt, så hyllan såg sådär gulaktig ut. Den ville jag slipa bort och sen måla hyllan vit! Hemma hos mamma finns ju allting för sånna här projekt :), Fick låna slipmaskinen och arbetsbord nere i garaget. Herrejisses va det vibrerade av den där maskinen och rätt jobbigt var det, men det gick ju bra mycket snabbare än om jag skulle gjort hela slipningen för hand. Slipade på ett bra tag och sen när jag var klar bytte jag garaget mot källaren där själva målningen började. Hann med 1 strykning sen måste det torka 16 timmar tills jag kan måla igen. Så det får bli att jag åker dit imorgon och målar en omgång till innan det är dags för jobbet 12.30!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback