Lördag...

...blev också en loppisdag! Fast inte ensam den här gången utan igår följde min goa vän Anki med, det var roligt!!! Jag åkte hem till henne till ca 9.30 och jag passade på att goá lite med Ebba medan Anki gjorde sig redo. Klockan 10.00 infann vi oss på första stoppet; Pingstkyrkans Biståndsgrupp. Där köpte jag en kedja och en flaska, kanske nåt mer :)

Sen drog vi iväg till Gävle Fyndmarknad, RIA, Spikfabriken, Gävle Biståndsgrupp samt loppisen i Mackmyra. Sammanlagt besökte vi 6 loppisar, rätt stora sånna så vi blev ju kvar ett bra tag på varje ställe också och rotade i alla lådor, längts ner på hyllorna, så man inte missar nåt förstås *ler*. Både Anki och jag shoppade massa kassar med fina grejer. Sen tog jag med mig 3 kassar till Katthemsloppisen på Spikfabriken så de kan sälja mina grejer och ta pengarna till Katthemmet, en god gärning. Jenny gjorde samma sak igår hon med!

Anki och jag hade det riktigt trevligt och solen titade till och med fram och förgyllde dagen ännnu mer. Vi kom inte tillbaks till Sandviken förrens kl 14.30 då jag slank in en kortis innan jag for vidare hemåt.

Nu ska vi se här vad jag hittade in mina kassar när jag skulle plocka ur alla mina loppisfynd här hemma igår :
(Ser ut som skräppåsar men se det är det absolut ICKE)
image840


image841
* En charmig vit lantlig lampa: 30:-
* Virkat förkläde: 5:-
* Örngott med spets: 5:-
* Kakformar: 8:-
* Glasburk: 10:-
* 2 st glaslyktor: 5:-/st

image848
En "Husets Blandning" : 10:- (nu måste jag se till att blanda ihop nåt!)

image849
* 1 stor oval silverbricka: 5:-
* 1 rund silverbricka: 5:-
* 6 st servettringar: 10:-
* Kaktång (eller nåt) i silver: 5:-
* Parfymflask i glas: 10:-
* Glasburk: ca 10:-

image850
* 4 st beiga gardinlängder: 30:-

image852
* 2 st tidningar "Allt i hemmet": 10:-

image853
* Vitt avlångt porslinsfat : 10:-


TACK för en rolig dag Anki, det får vi göra om!


Kommentarer
Postat av: Kejs

Men du, blir det inte lite too much med alla grejer du köper? Hejda dig kvinna! =)

2008-02-10 @ 14:10:13
Postat av: anki.

Tack själv!!! Jag hade en toppendag, sån som jag inte haft på läääänge. Å jag är mycket nöjd med mina fynd! Tvättmedelsburkarna blev precis som jag tänkt. kram kram!

Postat av: Anna

Kejs// Jag rensar bort gamla saker som jag har hemma och skänker bort dem, på så vis får jag plats med alla mina nya grejer :). Åsså kommer nog en del saker jag köpt bil presenter.

Sen kommer jag ju att flytta till hus så småningom och då kommer jag ju ha bra mkt större plats än vad jag har nu i lägenheten. Men tänk vad glad jag blir då när har samlat på mig alla vackra grejer :)

2008-02-10 @ 17:19:08
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback