Det går mott vitt

Då har jag gjort vad jag kunnat hittills med de prylar och gardiner jag hade hemma för tillfället, men fler saker ska göras. Jag har hittills fått en förändring på ett väldigt enkelt och billigt sätt! Och det är ju roligt! Synd bara på väggarna - gula...men, men! Som jag tänker mig i mitt drömhem så vill jag nog att färgen i huvudsak ska vara vit, men även kunna brytas av lite med vissa bruna/beiga föremål samt nyanser. Även viss rosa, zink, silver samt andra vackra färger som jag gillar, gärna pastell å mörkbrun.. Men vad jag menar är att det i sin tur ska göra sig vackert mot en vit/ljus helhet. Det mesta gör sig så vackert mott vitt, det är en bra färg att grunda med så kan man ta in lite andra färger som detaljer i hemmet. Det är bara att titta på mina inspirationsbilder i inlägget nedan så förstår man *ler*.


image685
Jag började med att rota runt i linnéskåpet och hittade där den här gamla vita duken som fick komma ut i ljuset igen. Jag la ett vanligt vitt lakan på soffa och hittade vita kuddöverdrag som jag också hade tur att hitta kuddar till, bara å byta överdrag - lätt!


image686
Mitt vackra hjärta jag köpte på butiken Trivsamt nu innan jul. Det pryder mitt köksfönster så bra- ett av mina bästa köp i inredningsväg tror jag!


image698
Har hängt upp lite vit spets och fyllt upp fönsterpartiet med. Sedan har jag bytt ut min gula lampa mot denna vita ljuskrona i väntat på att jag hittar en bättre passande lampa. I och med att den här bara är en ljuskrona har jag ställt min mormors ärvda lampa i fönstret. Har en likadan i vardagsrummet. Så blir det lite mer ljus om man vill ha det.

image696
Jag har även pysslat om lite på hyllorna (har 2 st) och tagit fram lite vackra prylar som har legat i mina skåp alltför länge. Det var på tiden att de fick komma fram och se vackra ut igen! Hyllorna ska målas vita. Kom på nu att jag måste ner i källaren och titta för där ska jag nog ha en vit hylla liggandes!



Vad jag nu vill ha i köket är:

- vita hyllor
- vita stolsöverdrag eller vita stolsdynor
- en ljus matta
- vacker bricka i zink/silver/vitt att ha ståendes på den hyllan som är synlig på bilden
- en vacker ny lampa som inte är gul
- pläd att lägga över soffan, som är så pass stor att jag kan täcka både sitt och ryggplats
- skåp att hänga på väggen som även har krokar samt en hylla

Exempelvis ett sånt här skåp:
image692

Och en sån här kedja med clips att hänga saker i:
image699

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad sött du fått till det! Precis som jag minns ditt rum i Västanbyn :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback