Inspirationsbilder

Eftersom jag alltid älskat inredning/möbler/prydnader/ möblera om och ja ni vet, allt man håller på med för att se hur saker och ting funkar och ser ut i hemmet, med tyger, kuddar, möbler, tavlor, mattor, gardiner, prylar och så vidare har jag härmed gjort ett litet inspirationsinlägg då jag upptäckt att det finns så mycket ideér och tips och BILDER om inredning på internet, både från andra (som jag delar samma stil med) bloggar samt butiker, så himla roligt att kika på och läsa om!

Det är så himla roligt att ändra och fixa till så allt blir en helhet. Och inredning är något som aldrig tar slut. Man kan göra om och lägga till, ta bort och variera med detaljer som gör så att helheten ser annorlunda ut. Det är så himla roligt med inredning! I mitt fall den vita, lite slitna och gammeldagsa, lantliga, romantiska, charmiga, shabby-chic-stilen! Har altid älskat rosor och söta saker. Mamma började gå på loppis och så även jag och syster och där upptäckte jag att jag kan hitta de mest personliga, vackra ting som har sån stor potential. Man kan måla om och fixa och dona eller bara använda som de är. Jag har hittat väldigt många loppisfynd som nu har sin plats i mitt hem och gör mitt hem så kärt! Ett hem ska fyllas med kära ting, saker som är vackra att se på, som gör att man trivs, ett hem ska kännas harmoniskt och lustfyllt!

Nu genom alla inredningsbloggar/vanliga bloggar har jag fått så mycket inspiration att de kliar nåt väldigt i mina fingrar, jag har så mycket jag vill göra!! Men helst av allt vill jag ha ett hus så jag verkligen kan få det som jag vill. En lägenhet som man inte äger lägger man inte direkt ner nå pengar på - de pengarna får vänta tills jag får mitt drömhem där jag kan tapetsera och göra som mitt!

image651image670
Ska införskaffa mig en söt kaffe och teburk. Jag har upptäckt glaslyktor och de ger ett sådant varmt och härligt sken. Dekorerar man dem sen med lite ståltråd så man kan hänga upp dem blir de ännu mer charmiga och gammeldagsa, och än mer funktionella!

image660
Håller på och letar ett uppläggningsfat i silver eller vitt för att just dekorera med. Varför inte göra på det här viset under jul/vinter!


image652image654
Det är en så här krona jag menar. De finns i alla möjliga varianter och de är ju så fina allihopa! Roliga just däför att man ju kan pyssla och dekorera dem efter hur man vill för stunden! Söta hjärtan man kan pyssla om man har lite ståltråd, silvertråd eller liknande. Sån tråd jag är ute efter men inte hittat än. Jag håller på och samlar ihop lite pysselgrejer nu och de sparar jag i min pysselkista så jag har sen när det är dags att vara lite kreativ! Fint och så enkelt!


image655
En jättevacker silverbricka. Så lite kan göra så mycket. Dekorera med lite grönt, ett par ljus och lite band.


image656
Vilket vackert kök! Man kan skymta diskhon i porslin bakom gungstolen, en sån stor diskho vill jag också ha! Sen läste jag i tidningen Hus och Hem om att man kan göra en köksö utav ex en gammal köpmansdisk och här se vi ju prov på det! Otroligt fint och med så enkla knep!


image659
Här är återigen ett vackert kök med djup diskho i porslin. Jag vill ha pärslspont samt både hyllor och skåp i mitt kök så mina vackra saker får synas lite grann istället för att stuvas in i mörka skåp!


image661
Tänka sig att det här är en tvättstuga! Om jag ändå får lyckan att skapa mig själv en sån här fin tvättstuga när jag får hus!! Man kan faktiskt inreda även en sån, så det så! Det blir ju så himla mycket finare och mer hemtrevligt och ombonat om man lägger ner lite själ och arbete i hemmet och även så i tvättstugan.


image662
Jag har önskat mig ett fönster av min syster i present. Det ska jag måla vitt och nöta till lite så det ser gammalt ut. Sen ska jag som på den här bilden pynta fönstret med ting som jag håller kärt! Men jag vill nog ha ett fönster med 6 små fönster i, tror jag...


image669
Här kan man se ett fönster med 6 små - fönster i, ett sånt vill jag ha i första hand! Och den stora fantastiskt vackra glaskupan är också något att önska sig!


image663
Men se här vad romantiskt och helt underbart härligt för sommaren! Så här vill jag också ha det på min framtida gård!! Åh vilket underbart mysigt litet sommar-krypin! Som ett inrett rum inomhus - fast ute men lika vackert!

image664
En byrå har jag varit ute efter länge till sovrumemt men inte hittat någon bra än tucker jag. Har väl kanske letat lite för lite också för alltid är det ju nåt annat som ploppar upp! Ungefär den här storleken jag vill ha på min byrå, ska ha underkläder/strumpor och lite t-shirts och sånt i den har vi tänkt. Jag ska börja kika lite på Blocket igen och hålla utkik efter en gammal byrå som jag kaa måla. Se till brädbiten som hänger på väggen - är det inte ett väldigt enkelt knep att hänga upp en sån, dekorera med vackra saker så säg! Ibland ska man tänka till det lilla enkla och inte så stort för det enkla gör det ofta så mycket vackrare.


image665
Här kan man se hissgardinerna bakom längderna. Det är nåt jag vill prova här hemma också!


image666
Återigen en jättevacker hylla, vit och nött precis som det ska va tycker ja! Och några gamla brädor som gör sig så vackra på väggen precis som de är - ett konstverk!


image668
Mmm- vacker pärlspont!


image691
Jag vill ha nån form av en sån här hylla med skåp samt hängare i ett och samma. Man får plats med så mycket vackert då!

image693
Så vackert att ha som detalj i hemmet - nåtgot vackert som glädjer både öga och själ!


image694
Otroligt vacker krans



Bloggar jag läser och där vackra hem kan ses och saker kan köpas är:


An angel att my table
Country By mail
Countryhouse
Cosas
Countrystyle
Fridas Gård
Handplockat
Hemma På Landet
In My Carport
Lantlif
Lavenderfields
Lilla Blanka
Mig & Alice
Min LIlla Veranda
Min Lilla Vita
I Min vackra Värld
Mixin
Mollys Hus
Spets Och Snor

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sommar krypinet va ju jättemysigt!! Vart jag sugen på att gö nå liknande till gården min =) Gud va bra att du hittar massa bloggar och sidor där det är mycket bilder på sånt som är så himla fiiint!! Har sagt till Anders jag med att jag vill ha en sån stor diskho, i porslin! E så tjusigt!! Hoppas ni hittar nå hus snart ni oxå och kan börja inreda o dona!! =) Love you!

Postat av: anki.

Åh va skoj med massa bilder, jag orkar aldrig leta efter sånt där!! Så det är bra att du insprirerar mig nu! Kortet på burspråket var jättebra, nåt liknande vill jag ha! Kram!

2008-01-21 @ 21:38:52
URL: http://ankibjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback