Ridtajm

Idag följde jag med Jenny till Jädefors och till stallet där hennes häst Lina bor :)

Klädde mig varmt och rejält och åkte hem till Västanbyn där Jenny väntade in mig. Vi tog min bil till stallet och jag fick en underbar dos av natur och djur, toppen!!! Älskar verkligen att vara ute och att ha djur omkring mig. Men allt det där blir ju lite svårt när man bor så trist som i lägenhet. Jag vill ha en trädgård vintertid att skotta och en sommarträdgård att sätta blomster i om somrarna. Jag vill ha ett ställe att "jobba" på och dona och pyssla helt enkelt, och vara ute! Det är inte så roligt att bara gå ut och promenera, helst vill jag ha nåt att göra när jag är ute.

Hur som helst fick jag först se de 2 små söta fölen som gick i en separat hage. Så söta gullungar! Sen tog Jenny in Lina och gjorde henne klar för en liten ridtur i skogen. Jag promenerade med vid sidan om och på tillbakavägen fick jag rida!! Supermysigt att sitta där uppe på hästryggen och njuta av vacker natur samt se snöflingorna singla ner sakta från himlen. Och Lina var så snäll och tog väl hand om mig där jag satt :)



När vi kom tillbaka till stallet skulle Jenny mocka. Jag hjälpte till med det jag kunde vilket den här gången fick bli att byta vatten samt sopa och göra rent på golvet...hihi! När vi var helt färdiga i stallet släpptes Lina ut till sina kompisar i hagen igen.

Jag och Jenny åkte nöjda därifrån och jag släppte av henne hemma hos sig. Åkte en kortis till pappa innan jag åkte hem till valbo igen och jag har precis hämtat hem Hjalle. Han står i köket och lagar mat nu låter det som, va bortskämd jag är *ler*.


*******uppdaterat*********

Åh, min Hjalle serverade mig med hemrullade köttbullar och makaroner som ja just smaskat i mig, mums!!!



För övrigt har Hjalles "smällare-blåmärke" blivit alldeles lila...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja vi hade en mysig dag i stallet =)

Postat av: Sarah

oooh va härligt att va ute å rida nu då! *avis*

2008-01-03 @ 20:12:09
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback