Shopping-tripp med GPS:en!

Idag kompade jag ut kl. 12.00 på jobbet. Mamma och jag hade bestämt att vi skulle åka till Fullerö handel idag och kika lite för de har så hemskt mkt fint i inredningsväg där. Jenny bestämde sig för att också följa med. Mamma och Jenny hade köpt färdgodis som vi mumsade på ner mot Uppsala och Fullerö. Vad smidigt det går att köra nya E4:an nu, så bekvämt! Vi svängde av mot Storvreta och åkte sen mot Gamla Uppsala och efter ca 1 tim 15 min från starten i Sandviken var vi på plats vid Fullerö. Gick igenom där och jag köpte ett glashjärta som jag tyckte var lite tjusigt också kostade det inte mer än 40:- heller! När vi kikat klart på första stället knappade vi in nästa adress på GPS:en pappa fick i födelsedagspresent.

Vi snurrade vidare till en liten inredningsbutik som heter In My Carport, som jag fick nys om när jag sökte runt på inredningsbloggar på internet för nån dag sen. Då snubblade jag in på hennes (hon som driver butiken) blogg och såg att hon hade en butik och jag var inte sen med att skriva ner adressen då jag satt vid datorn. Och nu upptäckte vi tack vare GPS:en att butiken inte låg alltför långt bort från där vi var. Wiieee, vi bestämde oss för att åka dit och när vi väl hittat stället var det stängt, suck! Men jag upptäckte på mina noteringar att vi var 30 minuter för tidiga, hon hade nämligen öppet 16-19. Vi satte oss i bilen igen och knappade in nästa adress som var Blomsterlandet som låg en liten bit bort. Åkte dit och kikade först och sen vände vi tillbaka till butiken "In My Carport" som så charmigt faktiskt ligger i familjens garage! Nu var det öppet och vi gick in och gud så bedårande vackra saker hon hade, det var smockfullt av fina grejer. Roligt att jag precis läst hennes blogg också lyckades vi ta oss till butiken idag, tyckte jag var rätt roligt.

Hon sa att hon inte sett oss här förut och då berättade jag att jag just läst om hennes butik via hennes blogg. Också berättade hon att det var hennes syster som har butiken "Uthuset" i Gävle som jag nyss också läst om och bestämt mig för att besöka nån dag. Hur som haver hittade jag lite smått och gott! Köpte ett vitt antikmålat fat att dekorera med tex ljus, en stålstjärna i vitt samt en lykta i silver. Känner mig så inspirerad och pysslig av mig och känner mig så skaparsugen!! Tur att jag har 4 dagars ledigt nu, få se om jag lyckas skapa nåt vackert!

Efter detta besök hade klockan hunnit bli så mycket som ca 17.15 och det var dags för oss att åka hemåt igen. GPS:en är guld värd, man hittar så många roliga små "smultronställen" dit man förmodligen inte skulle hittat till annars. Nu knappar man bara in en adress så sköter den lilla datorn färdvägen och det är i stort sett bara att åka dit den säger, sån himla smart apparat!

Mamma och Jenny släppt av mig hemma kl 18.30 och Hjalle hämtade mig 18.45 då vi åkte raka spåret till McDonalds och åt, var evigheter sen. Tog en McChicken &Co, men jag måste säga att Mc Donalds inte är nån vidare hit, det funkar 1 gång om året iaf.

Nu sitter vi och slappar här hemma, eller slappar för den delen, det gör jag ju inte heller! Jag var ner i tvättstugan och tvättade undan 2 maskiner tvätt för den som hade tvättid hade tvättat klart och hade tvätten på tork så jag kunde fusktvätta lite på hans tvättid. Tur! Har tagit upp tvätten och hängt den på mitt torkställ som nu pryder mitt vardagsrumsgolv. Sen har jag pysslat en aning men nu är jag mest sugen på en film å ta det lugnt, få se om Hjalle orkar med en flm ikväll bara *ler*

Nedan syns hjärtat jag köpte, stålstjärnan (som jag pyntat till lite), ljusfatet samt lyktan. Jag passade också på att slänga in lite bilder på vardagssrummet som jag pysslat mest i! Sist är den stora krukan jag köpte på loppisen igår, funkar just nu som tidnnigsställ =)

image672


Kommentarer
Postat av: annica

Hej på dig!! Läste att du nu fått en tillsvidareanställning, stort grattis till dig...trivs du bra där fortfarande?
Jag är kvar på barnpsyk i gävle, trivs jättebra!

Hoppas ni hittar något hus snart!//annica...( som jobbade lite extra på gruppboendet)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback