Flätad Lavendel

Idag fick jag lära mig att fläta lavendel med smalt silkesband på jobbet. Det var en av sommarvikarierna som lärde mig det, hon är också en riktig pysselgumma som mig, så skoj med tips och ideér!! Tack Gunilla, det här var skoj! Det blev ett jättevackert lavendelknippe att lägga eller hänga som vacker och doftande dekoration var man önskar. Doften sätter sig i banden och det doftar helt ljuvligt! Det tar en liten stund att göra, men det är en givande, lugn och mysig stund *ler*

Här har vi gjort 2 st knippen, ett med 7 st lavendel och den andra med 15 st. Man ska ha ojämnt antal för att det ska gå att fläta.



Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Maarit

Vad läckert! Det skulle jag vilja lära mig. Min lavendel har fantastisk blomning just nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback