Hos syster

Igår var en solig och varm dag! Den började med att jag åkte hem till mamma och pappa till ca 11-tiden. Poade omkring i trädgården och la mig sen till rätta i hammocken och läste lite äldre nummer av "Drömhem och Trädgård" som mamma har - såå härligt! Mamma klippte gräsmattan medan pappa poade i garaget tror jag.

Klockan 13.45 kom Hjalle och hämtade upp mig för vi skulle till Jenny och Anders och grilla. Stannade först till på Lidl och köpte med oss lite glass. Jag hade tidigare lagt fläskfilé och kyckling i marinad så det hade vi också med oss. Kom till dem vid ca 14:15 och då satt grabbarna vid grillen och jag och Jenny fixade i köket!

När allt var klart dukade vi upp i paviljongen, mysigt värre!. Det började blåsa väldigt men det var bara behagligt för det var så varmt i luften - en riktig sommardag!


Anders och Jenny har byggt en liten farstukvist/altan där det innan inte var nånting. Det komemr ju bli supermysigt det där när det är klart! En liten sittgrupp eller nånting så de kan sitta där och kika ut över trädgården :)


Efter grilltajam med mätta magar blev vi alla lite smått slöa... Grabbarna gick in och la sig och slappade lite på soffan medan Jenny och jag sjönk ner i trädgårdsmöblerna :). Där låg vi en stund och bara tog det lilla lugna innan det var dags att ta reda på allt. Sen gav Jenny hästarna lite hö, vi gjorde en snabbkik på internet och sen bestämde vi oss för att ta en liten promenad i byggden! Det var jättevarmt och skönt ute och vi tog en lagom promenad sådär på mätt mage, ca 20-30 minuter kanske.

När vi sen koom hem igen var det dags för efterrätt! Vi hade olika glassmaker och strutar så vi gjorde våra egna strutglassar med andra ord :)

MUMS!!!

Efter glasstajm softade grabbarna vidare och jag och Jenny gick ut och började bygga ihop en kaninhage åt 2 av hennes kaniner och 1 låghårigt marsvin! De blev så nöjda så tror jag :). Jag var i högsta hugg med kameran och försökte få lite bra biler på de skuttande kaninerna och marsvinet, inte så lätt!

Men här kommer några skapligt lyckade bilder iaf!


Hjalle och jag drog oss hemåt vid 20.00-tiden. Tack för en härlig dag kära vänner!!!!

Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Skön dag du hade igår. Din mamma hade många fina rosor. Gillar hennes ekorrkaffé. Skönt att bara få ta det lugnt och få äta i lugn o ro.



Ha det bra!

Kram Ullis

Postat av: Jenny/ Jema Rose

Vilken härlig dag ni hade !



Måste vara underbart att bo så ute på vischan med hästar & andra djur..!



: )



Kram & ha det gott !



/ Jenny



<3

2008-07-05 @ 20:20:26
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Petra

Javisst det är super skoj, vet dock inte vilket nr det blir än, kanske till våren....phu sååå långt kvar! Snyft... :(

Åh, tittar på bilderna och.. jag är inte alls avvis, ler... Ser så härligt ut! Ha det toppen! Kram Petra

Postat av: Camilla

Du är verkligen på hugget! Himmel vad bilder du visar! Bilderna har jag tittat på avigt och rätt och ni verkar att ha haft det helmysigt!

Jag visar just nu min fina vinst...TACK, så jättemycket än en gång!

Kram Camilla

2008-07-05 @ 22:12:56
URL: http://millashem.blogspot.com
Postat av: Frökensidenskär

Åhh marsvin!!! jag älskar marsvin har haft ett antal när jag va mindre. blir så sugen på ett när jag får syn på dem. men min sambo är jätteallergisk mot jusst marsvin):

2008-07-05 @ 22:29:58
URL: http://frokensidenskar.blogspot.com
Postat av: malin elgstrand

Mysig blogg, kikar gärna in igen

kramar Malin

2008-07-05 @ 23:05:26
URL: http://www.levasomjag.blogspot.com
Postat av: cissi

ni verkade ha en härligt dag :D

2008-07-06 @ 22:00:57
URL: http://cissuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback