Lavendel

Äntligen har jag fått en Lavendelbukett! Det doftar så underbart gott! Jag och Hjalle var hem till mamma och pappa och hälsade på mellan 17.30-ca 20.30. Mamma har Lavendel i ett av sina land så jag fick ta en knippe där. Nu har jag knutit ett spetsband runt och hängt den på torkning. Ibland önskar man att man kunde förmedla även dofter via bloggen, men eftersom det inte går får ni nöja er med en bild. Men jag kan tänka mig att de flesta av er redan har liknande buketter hemma och vet hur gott Lavendel doftar :)

För övrigt så har jag varit hem till Ninni med bloggen "
Mormor Elsie" och hälsat på idag, jätteskoj och trevligt hade vi! Vi satt och pratade bort flera timmar, mestadels om hem, inredning, trädgård och pyssel. Hann också med att gosa en del med familjens 3 vovvar samt 6 nyfödda valpar, såå mysigt!! Jag fick även en rejäl rundvisning i både hem och trädgård. Tror jag lyckades provsitta i de flesta rummen till och med..hihi! Hon har så fint hem den tjejen! Verkligen ombonat och även fast jag inte varit där förut kände jag mig som hemma, fast borta - det tyder på bra heminredningskänsla när gästerna får en riktigt behaglig känsla av ett hem. Hon har även ett otroligt vackert, rofyllt och helt underbart mysigt växthus, det blev jag såå kär i, vill också ha! Du får knäppa lite kort på ditt underbara växthus Ninni och visa på din blogg så jag får njuta lite mer av det :)

Tänk att man genom en blogg kan få nya vänner och bekantskaper, det är så himla fantastiskt skoj! Jag hoppas på fler roliga träffar med Ninni, en görtrevlig och rolig tjej! Vi har ju redan en shoppingrunda i tankarna, hoppas den blir av så småningom.

Ninni har ju sytt en lampkjol till mig och den fick jag med mig hem idag, så himla fin, tack! Den får sitta på min sänglampa så länge.


Kram, Anna


Kommentarer
Postat av: Jenny/ Jema Rose

Jättefin lampkjol !!!



Kul att få en chans att träffa likasinnade bloggvänner !



: )



Kram, Jenny



<3

Postat av: Lilla huset på prärien

Ja, det är verkligen kul att man träffar på helt nya vänner såhär genom bloggandet. Och de flesta har ju samma intressen också... inredning, loppisar osv ;)



VAD fint hon hade det. Jag måste in och kolla där lite mera!



Kram Jenny

2008-07-21 @ 06:34:28
URL: http://lillahusetpaprärien.blogspot.com
Postat av: ninni

Det blev ju bra det där med lampkjolen,trälådan o spånkorgen vart super snyggt,en mysig läs hörna med korgstolen.

tack för en trevlig dag,superkul att du kom över till mig.det där med vin kväll har jag facktiskt tängt på,kanske en bloggträff i växthuset skulle vara kul.

ha det gott så länge så hörs vi.

ninni

2008-07-21 @ 07:18:45
URL: http://mormorelsie.blospot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback