Vart tog solen och värmen vägen?!

Det har ju lovats stort och heligt att det idag skulle bli värmebölja och rejäl sol!! Men vart den tagit bägen vet jag inte... Jag vaknade då upp till en grå och regning dag. På SMHI:s hemisda visade de att det skulle vara STOR sol hos mig, vad sjutton har gått fel?

Nåja, hur som helst känns det som en väldigt seg dag idag, orken finns inte riktigt till nånting. Frukost klockan 12.00 och sen har dagen tills nu bara flutit förbi utan att nånting egentligen hänt. Förutom att jag testade mina nya schabloner, provade den med bokstäver och skrev på en låda jag har hemma. Det var rätt svårt för färgen smetades ut under kanterna så det blev "bluppar" har och var som jag fick måla över med vit färg. Målade med pensel den här gången men kom på sen att det nog är lättare att använda typ en svamp och "dutta" på schablonen istället. Ska testa det nästa gång.

Hur gör ni?


Ikväll ska jag ta med mig
en komps till Tant Elwira och kika lite. Ninni med bloggen Mormorelsie ska också komma dit så då för jag förhoppningsvis träffa henne också, ska bli skoj!

Tror dock inte att jag har råd att köpa nåt stort eller dyrt idag då gårdagen bjöd på rätt mkt shopping, både i form av stora grejer och allt som allt blev det ju stora pengar också...hihi!

Kommentarer
Postat av: Jenny/ Jema Rose

När jag använder schabloner så klipper jag ut en liten bit av en kökssvamp, sedan tar jag och doppar svampen i färgen men duttar sedan av nästan allt på tex en papptallrik, det är bättre att dutta många gånger på schablonen med LITE färg än få gånger med mycket..!



Det bästa är nog att använda speciellt klister på undersidan av schablonen, så att ingen färg kan krypa ut på fel ställe...detta har jag inte provat, men det är säkert praktiskt!



Ha det gott ikväll !!!



Kram, Jenny



<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback