Då var det nytt igen!


Idag kunde jag inte hålla mig från Spikfabrikens loppis! Det första jag ser utanför ingången är den här charmiga byrån, beige i färgen men nött och sliten så svart färg syns därunder. Prislappen var på ynka 200:-. En stadig, riktig möbel, här snackar vi inte IKEA direkt ;). Jag visste med en gång att den var min, den skulle passa så bra på den korta väggen mellan sov-och datarum tänkte jag mig. Jahapp, jag sa att "den tar jag", men jag måste bara se om den får plats i bilen först, måste stuva om lite därinne :). Så jag började böka med prylar jag hade liggandes i bilen och fällde ner baksätet och vips hade jag hur stor plats som helst i min lilla Mazda 323f. I den går allting in känns det som! Hjalle och jag har tom fraktat ett sånt där djupt badkar i gammal stil med tassar på i denna bil, då med både Hjalle och jag i bilen. Åh vad jag tycker mkt om min bil...hihi!

Hjalle var i stan och gjorde det sista klart inför USA-resan han åker på imorgon. När jag kom hem ville jag såklart ha upp min nya byrå, till 3:e våningen där vi bor. Och jag tänkte att, fasen det där klarar jag själv, nemas problemas! Så jag körde fram bilen till dörren där nere, tog ur lådorna och kånkade in byrån upp för alla trappor upp till 3:e våningen till min dörr :). Sen sprang jag ner och hämtade lådorna! Älskar uttrycket" kan själv!"

Och vips så stod den där
, mellan sov-och datarum, jag tyckte det blev riktigt bra. Och mitt ögonmått måste var riktigt jäkla bra med tanke på att jag inte hade en aning om mått på vare sig vägg eller möbel, ibland gäller det att bara lita till det som "känns rätt" :) . På byrån hittade mitt nygamla fönster sin givna plats (som jag fyndade igår), helt perfekt! Har testat att dekorera på lite olika vis men har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska ha det än men tror det blir som påbild nr. 1.



I lådorna ligger Hjalles t-shirts samt shorts, perfekt med snygg förvaring!
Byrån kommer nog att få en vitare färg så småningom, men inte just nu. Nu ska jag vila lite från måleriprojekt ett tag, tror jag iaf :)

Idag har jag hämtat hem balkongbordet så nu är min ute-grupp vit, fräscht! Är inte alls klar med arrangemangen eller dekoreringen än ute på balkongen, men just nu får det se ut såhär: Och HJÄLP, jag behöver en matta, NU!!!

Före:

Kommentarer
Postat av: Annica

Vilken härligt nött byrå! Visst är det kul när man kan fynda! 200 kronor för den är ju som hittat!



Vad mysigt du har det på balkongen!



Kram Annica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback