En gammal dörr


Åh, idag hittade jag en gammal dörr stå och vänta på bättre tider i uthuset hemma hos mamma och pappa! Och den goda tiden kom just idag, då jag fick syn på denna charmiga och underbara dörr när jag stod och målade mina balkongmöbler!! Precis en sån vit, gammal, skavd och nött dörr som jag har gått och önskat mig och hållt utkik efter men inte hittat. Också står den gömd hemma hos mamma och pappa, utan min och deras vetskap eftersom det lät som att mamsen glömt bort att de haft den ståendes där. De har rätt mkt bra-å-ha grejer i uthus och vindsutrymmen så det är inte så lätt att minnas allt man en gång stoppat undan. Men den som gräver efter gammalt hittar ofta ljuva skatter..hihi!

Eftersom varken mamma eller pappa var hemma så ringde jag mamma för att fråga om jag möjligtvis kunde få låna hem dörren, men jag kunde inte nå henne. Äsch tänkte jag! Men kom sen på den braiga idén att ta med mig dörren hem (i bilen) ändå bara för att testa om den överhuvudtaget skulle se fin ut nånstans och se det gjorde den, jag visste väl det!!! Har dekorerat med massa söta ting, det förhöjer ju helheten och den blir så söt att titta på tycker jag :)

Ringde upp mamma nu ikväll och berättade att jag lånat hem dörren och att jag gärna ville behålla den om jag fick, och se det fick jag!! Tack!! Men är det så att ni nån gång känner att ni vill använda den till nåt så hojta till så får ni såklart tillbaka er dörr, vi kan säga att jag har den på lånad tid..hihi!!

Glader är jag idag!

Kommentarer
Postat av: anki.

Jag har väl en kartong med småprylar, sen har jag några större saker & ett gäng Ebba-kläder så jag känner mig rätt redo!!! Kan säkert hitta fler saker i några vrår om jag vill =)

Postat av: Jenny/ Jema Rose

Jättefin dörr, tur att du fick behålla den! Jag ska låna ett gammalt fönster ( utan glas ) av pappa, väntar bara på att han ska komma ihåg att ta hit den...



Kram, Jenny



<3

2008-06-03 @ 23:16:55
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Jag hittade min gamla dörr uppe på en vind till en lkal som min pappa är med och använder (omständigt..) och den var jag välkommen att ta. Det lät som om de skulle slänga den annars! Jag funderar på att sätta en skylt på min dörr, fastän den som din står lutad mot en vägg och inte leder någonstans. Tex "Sommarrummet" - jag lyckas bara inte ladda ner typsnittet som jag vill ha, morr!



Vad roligt att du gillade ljusstakarna - jag får dock vänta med att tända dem tills mörkare tider, vilket jag hoppas dröjer mycket länge!!

2008-06-04 @ 11:11:43
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Anna

Men dörren var ju jättefin, vilken tur att du har sån snäll mamma. Konstigt att Hjalle inte märkte den :-)

Kram Anna

2008-06-04 @ 22:09:54
URL: http://bamsesmattes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback