Gammalt blir nytt

Idag har jag tagit hem mina nymålade klappstolar som tidigare var i lackad furu. Och såhär fina blev de i vitt! Målade första lagret vitt på tillhörande bord idag så snart har jag hela min balkongrupp i vitt och sött! Notera vad vackert min lykta från min hemlige vän gjorde sig på stolen :)


Stannde till på loppis innan jag åkte hem idag. Här ser ni mina fynd uppradade. Fyndade den stora lådan för 30 spänn! Den lilla gick för en femma.


Allt det här för den sammanlagda summan av hela 13 kronor, det är ju inte riktigt klokt! Och en äkta Kockums slev till råga på allt :) Korgen ska jag ställa under Hjalles nattduks-stol. Den kan han fylla med sina tidningar :). Det silvriga är en mjöl och socker-ströare/silare :)


De här vackra ljuslyktorna kostade en femma styck. För mig var de vita redan på loppisen...hihi!

Kommentarer
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Vilka fina fynd - kul att se lyktorna målade - sprayar du dem?



Kram Maud

Postat av: Jenny/ Jema Rose

Ja det var verkligen fina fynd du har gjort...igen!



: )



Stolen blev superfin !!!



Kram, Jenny



<3

2008-06-05 @ 23:39:46
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Men vilka superloppisar du har i din närhet! Jag blir ju jätteavis!! Sådant där metallfat med handtag som jag skymtar har jag nyss också börjat lägga märke till här, vilket sammanträffande. Funderar om jag hinner till min loppis imorgon innan IKEA-besöket..Jag försökte tigga till mig fina fruktträdlådor på min mataffär igår, trots bästa minen och leendet gick det dock inte vägen. Jag som redan hade börjat se framför mig hur jag skulle plantera sommarblommor i dem.



Och stolarna blev naturligtvis väldigt fina!

2008-06-06 @ 11:37:38
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Den negativa...

Usch jag är så hemsk som skriver sådan negativa kommenaterar varje gång, du får gärna kalla mig hemsk... men du köper så mycket saker, blir det inte plåttrigt hemma hos dig?? du måste ju ha drivor med småkrafs överallt! aldrig tyckt att det enkla och rena är vackrare än en massa saker. Som den där dörren, den är ju så vacker som den är. men du hänger på en massa prylar. usch, förlåt igen för min negativitet. du har en trevlig blogg iaf. det är därför jag läser!

2008-06-06 @ 16:14:37
Postat av: Anna

Hej du negativa!



Jamen det är ju som sagt så att vi alla tycker olika och har olika inredningsstil och det är ju precis så det ska vara :). Huvudsaken är ju att vi själva älskar att vara i vårat hem :)



Vi kan inte alla tycka om samma saker. Jag själv hatar stilren IKEA heminredning. Vi är alla unika och egna individer med eget tycke och smak :). Jag kan dock tycka att det är trist att du ska behöva engagera dig så mkt på hur mitt hem ser ut, det verkar bara få dig att bli sur å putt! Vore bättre om du inte brydde dig så mkt så fick du fortsätta vara glad istället :)



Angående att jag köper hem massa saker, jag åker ofta med kartonger fulla av grejor till lokala loppisar och lämnar de där så de får sälja. Och så ska jag själv stå på loppis och sälja av gamla grejer.



Jag tycker om när det är mkt vackra ting att titta på i ett hem, det ska va spännande för ögat att titta omkring på allt gulligt :)



Jag försöker att inte få det plottrigt, utan försöker inreda med mina grejer.



Angående dörren så skulle jag säkert tycka att den var hur vacker som helst även utan massa grejer på, vem vet, jag kanske varierar med att ha den så ibland. Jag är en sån som går och ändrar och flyttar på grjer här hemma ofta, tycker mkt om att pula omkring :)



Roligt att du tycker att jag har en trevlig blogg iaf! Men de negativa kommentarerna kan du kanske i fortsättnigen strunta i att skriva, för de gör ju varken dig eller mig på bättre humör, så bry dig inte om att plite ner dem. Tänk dem tyst i skallen istället så slipper vi slösa negativitet :)



Ha det gott!

2008-06-06 @ 21:07:49
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: malin elgstrand

loppis är min favvosysselsättning

kra Malin

2008-06-06 @ 22:25:50
URL: http://www.levasomjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback